Cele 5 Etape ale Călătoriei Clientului

Ce Este Călătoria Clientului Online - Coperta Ilustrativa

HOME / BLOG / MarketingCalatoria Clientului

Înainte ca o persoană să-ți devină client, este necesar ca el să treacă printr-un anumit proces care începe cu a-l face conștient de problema pe care o are și până la a-l convinge că tu ești soluția cea mai bună pentru noua sa problemă.

Ce este călătoria clientului

Cele 5 etape ale călătoriei clientului, pe care le vom dezvolta în acest articol, sunt:

Notă: Denumirea acestor pași este ceva sugestiv, deoarece diferiți marketeri folosesc cuvinte diferite pentru aceleași etape.

Cu ce ne ajută călătoria clientului

Precum multe alte concepte din marketingul digital, această călătorie a clientului este un ghid pentru a ne ajuta pe noi marketerii să transformăm ceva complex în ceva simplu mai ușor de urmărit si analizat.

Știind despre acest proces simplificat din 5 etape, ne ajută să avem pe ce „să punem mâna” atunci când dezvoltăm, practicăm și măsurăm strategiile de marketing sau strategiile de conținut.

Pe lângă definirea fiecărei etape din perspectiva clientului și a marketerului, voi încerca, de asemenea, să sugerez exemple de tactici de marketing și conținut pentru fiecare etapă.

1. Etapa conștientizării problemei (Awareness Stage)

La început, audiența ta țintă nu are habar de existența ta și a produselor sau serviciilor tale. Mai mult decât atât, nici nu știu că au o anumită problemă sau că există un serviciu sau produs care le-ar putea face potențial viața mai ușoară.
Ar putea fi o nouă dietă, un nou program de editare poze sau un magazin nou cu haine de calitate ieftine.
În acest pas important care marchează călătoria clientului, tu trebuie să-i faci conștienți de existența ta. Să apari acolo unde ei își petrec timpul într-un mod care să atragă atenția, de preferabil într-un mod pozitiv.

După analizarea audientei tale tinta, ar trebui să ai date demografice, psihografice sau de comportament ale celor cărora vrei să le vinzi.

Să presupunem că ai de vânzare un nou program de editare video pentru smartphone-uri. Fiind un produs foarte vizual, ar avea sens să te axezi cu advertoriale pe social media sau YouTube pentru a-ți putea prezenta programul de editare video cât mai bine.
O altă strategie ar fi colaborarea cu influenceri, în care ai oferi bani sau acces gratuit la program pentru a vorbi despre produs pe rețelele lor de socializare, presupunând, bineînțeles, că au cel puțin câteva mii de urmăritori activi.

2. Etapa căutării soluției problemei (Interest Stage)

Acum potențialii cumpărători sunt conștienți că există un program de editare video mai bun decât ceea ce folosesc ei deja.
Tu, ca business, trebuie să demonstrezi cât mai eficient că oferi cea mai bună soluție pentru problema lor de a avea cel mai bun program de editare video de pe piață.
De regulă, în această etapă vrei să oferi mai mult decât doar un program de editare video. Vrei să arăți că îți pasă de clienții tăi.
În acest pas din călătoria clientului, te poți axa pe crearea de conținut care să aibă ca scop să ajute potențialii tăi clienți. În cazul nostru, este vorba despre videografi amatori cărora programul tău le-ar fi de ajutor.
Încă nu este etapa în care să ne axăm pe a vinde în mod direct, așa că am putea, spre exemplu, crea tutoriale video despre editare video.
Deși nu ar fi relevant cu ceea ce vindem, am putea aici crea și conținut în care comparăm calitatea video a diferitelor modele de telefoane.
Facând analiza la cuvinte cheie, poți crea conținut relevant de calitate și să-l publici pe platformele online relevante audienței tale.
Exemple de canale de promovare pentru această a doua etapă din călătoria clientului sunt optimizarea SEO și marketingul de conținut. Creând astfel de conținut ajutător, vei crea o imagine pozitivă asupra brand-ului tău.

De menționat este că aceste tactici și canale se potrivesc și la primul stadiu din călătoria clientului.

3. Etapa de considerare a opțiunilor (Consideration Stage)

În acest stadiu, lucrurile sunt destul de clare. Trebuie să demonstrezi că tu chiar ai cel mai bun produs. Mulți dintre cei care ți-au văzut tutorialele de la stadiul 2 deja se gândesc să cumpere de la tine, dar nu sunt 100% hotărâți.
Creând conținut cu tutoriale, comparații între produsul tău și celelalte de pe piață sau vorbind despre avantajele produsului tău și ce îl face special.
Dacă e să ne punem în papucii potențialilor clienți, aceștia vor căuta probabil recenzii și comparații între produsul tău și alte produse asemănătoare. Vor căuta, de asemenea, tutoriale să vadă cât de ușor este programul tău de editare video.

Canale relevante acestui stadiu din călătoria clientului sunt influencer marketing, dar și optimizare SEO împreună cu social media marketing pot fi platforme bune unde să arăți punctele forte despre produsul tău.

Poți oferi gratuit produsul tău către influenceri, iar aceștia să facă o recenzie onestă despre avantajele acestuia, să-l recomande sau pur și simplu să facă tutoriale.
Atunci când audiența ta devine conștientă de produsul tău, aceștia vor căuta pe Google despre tine și produsul tău. Folosind fraze precum „e bun de ceva [numele produsului tău],” „care e prețul [numele produsului tău],” ei vor încerca să afle mai multe.
Știind acestea, vei putea crea conținut care să răspundă acestor întrebări pe care potențialii tăi clienți le vor căuta online înainte să cumpere de la tine.

4. Etapa conversiei/vânzării (Conversion Stage)

În această etapă, clientul este pregătit să-și rezolve problema. Tu poți fi deja prima lor opțiune, dar în multe cazuri, competitorii tăi sunt pe lista lor de opțiuni.
Stiind acestea, acum este timpul să creezi motive puternice pentru ca ei să te aleagă pe tine în locul competiției tale.

Pe lângă a avea o pagina de vânzare online cat mai bine făcută de asemena putem aplica si alte tactici de vânzare online convingătoare.

Ca exemplu de tactică în etapa de conversie a călătoriei clientului, ai putea oferi în prima fază programul de editare video gratuit pentru 7 zile.

Având instalate unelte de urmărire a vizitatorilor pe site precum Google Analytics sau Facebook Pixel, vei putea apoi folosi tehnica de remarketing pentru a promova produsul tău celor care au vizitat pagina unde oferi programul pentru 7 zile gratuit.

O altă tactică des întâlnită pentru a motiva potențialii clienți să cumpere de la tine este marketingul cu influenceri. Oferi produsul tău prin colaborarea cu influenceri care oferă coduri de reducere exclusive pentru urmăritorii lor.

Cea mai utilizată platformă pentru a genera vânzări online este Google Ads (plata per click). În acest exemplu, poți declanșa reclame plătite în Google celor care caută cuvinte cheie tranzacționale precum „unde pot cumpăra [numele produsului tău],” „reducere [numele produsului tău],” „7 zile gratuit [numele produsului tău].”

5. Etapa de reținere a clientului (Retention Stage)

Pentru o afacere de succes, este important să nu te axezi doar pe o vânzare, ci să transformi acea vânzare în clienți recurenți. Este important în primul rând să faci vânzarea inițială, dar nu ar fi mai bine să ai acel client mereu la un click distanță de tine?
În lumea în care aproape oricine poate crea produsul pe care tu îl oferi, este important să aduci valoare clienților nu doar înainte de vânzare, ci și după ce vânzarea s-a produs.
Ca tactică de reținere a clienților, ne vom axa pe conținut și idei bazate pe a arăta că îți pasă de ei și că ești acolo pentru ei cu orice problemă legată de produsul cumpărat de la tine.
Să zicem că, pe lângă programul de editare video, creezi și unul de editare poze. Având deja o listă de abonați la email, vei putea oferi produsul nou la un preț redus exclusiv pentru ei.
Crează un agregat cu întrebările cele mai frecvente pe care clienții tăi le au atunci când contactează serviciile de suport pentru clienți și creează conținut dedicat cu răspunsurile la aceste întrebări.
În marketingul online, este cel mai bun loc unde poți gândi diferit. După ce clienții sunt mulțumiți cu produsul tău, poți crea conținut frumos despre călătoria succesului tău. Inspira clienții tăi prin a le arăta povestea din spatele afacerii tale și ce anume te-a inspirat pe tine să ajungi unde ai ajuns.
Arată-le că ești mai mult decât o afacere axată doar pe profit. Până la urmă, oamenii sunt cei care vând cel mai bine altor oameni. Fă afacerea ta ceva personal.

Concluzie

Sper că acest articol te-a ajutat să ai o idee mai bună despre cum arată harta călătoriei clientului și cum poți transforma un potențial client într-un client fidel.
De la început până la sfârșit, ideea este să arăți că tu ai soluția cea mai potrivită pentru problema lor. Nu este vorba despre a convinge, ci este vorba mai mult despre a fi transparent și despre a spune o poveste. Este vorba despre a arăta că ești autentic și de încredere.
Orice tip de business ai avea, începe cu un obiectiv folosind procesul SMART, iar apoi planifică, execută și ajustează planul din mers.
0 0 voturi
Article Rating
Abonează-te
Notificare pentru
guest
0 Comments
Cel mai Vechi
Cel mai Nou Cel mai Votat
Feedback-uri În Linie
Vezi toate comentariile
0
Ce părere ai de acest articol?x
Scroll to Top
SEONEO.RO - logo

Alege directia in care dam START

Un site nou?

Servicii SEO?

Creare Website

iconita serviciu realizare site wordpress

Servicii SEO

iconita servicii SEO Iasi Romania
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

Consultatie gratuita 

creare site wordpress

1. Date de Contact
2. Informatii despre noul site
3. Alte informatii
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

PROGRAMEAZA
CONSULTATIE SEO GRATUITA

1. Date de Contact
2. Informatii despre site-ul tau
3. Alte informatii