Cele 5 Etape ale Călătoriei Clientului

Ce este călătoria clientului
- Pe scurt, călătoria clientului este un proces, un ghidaj construit din 5 etape prin care cineva complet străin de produsul tău sau de brand-ul tău ajunge în cele din urmă să îți devină client.
Cele 5 etape ale călătoriei clientului, pe care le vom dezvolta în acest articol, sunt:
Notă: Denumirea acestor pași este ceva sugestiv, deoarece diferiți marketeri folosesc cuvinte diferite pentru aceleași etape.
Cu ce ne ajută călătoria clientului
Precum multe alte concepte din marketingul digital, această călătorie a clientului este un ghid pentru a ne ajuta pe noi marketerii să transformăm ceva complex în ceva simplu mai ușor de urmărit si analizat.
Știind despre acest proces simplificat din 5 etape, ne ajută să avem pe ce „să punem mâna” atunci când dezvoltăm, practicăm și măsurăm strategiile de marketing sau strategiile de conținut.
1. Etapa conștientizării problemei (Awareness Stage)
După analizarea audientei tale tinta, ar trebui să ai date demografice, psihografice sau de comportament ale celor cărora vrei să le vinzi.
-
Tactici pentru prima etapa 1:
Clientul nu știe că are o problemă.
2. Etapa căutării soluției problemei (Interest Stage)
-
Tactici pentru prima etapa 2:
Clientul caută mai multe informații despre problema lor.
De menționat este că aceste tactici și canale se potrivesc și la primul stadiu din călătoria clientului.
3. Etapa de considerare a opțiunilor (Consideration Stage)
-
Tactici pentru prima etapa 3:
Clientul știe că tu ai soluția problemei sale
Canale relevante acestui stadiu din călătoria clientului sunt influencer marketing, dar și optimizare SEO împreună cu social media marketing pot fi platforme bune unde să arăți punctele forte despre produsul tău.
-
Exemplu 1
-
Exemplu 2
4. Etapa conversiei/vânzării (Conversion Stage)
Pe lângă a avea o pagina de vânzare online cat mai bine făcută de asemena putem aplica si alte tactici de vânzare online convingătoare.
-
Tactici pentru prima etapa 4:
Clientul te-a ales pe tine.
-
Exemplu 1
Având instalate unelte de urmărire a vizitatorilor pe site precum Google Analytics sau Facebook Pixel, vei putea apoi folosi tehnica de remarketing pentru a promova produsul tău celor care au vizitat pagina unde oferi programul pentru 7 zile gratuit.
-
Exemplu 2
-
Exemplu 3
Cea mai utilizată platformă pentru a genera vânzări online este Google Ads (plata per click). În acest exemplu, poți declanșa reclame plătite în Google celor care caută cuvinte cheie tranzacționale precum „unde pot cumpăra [numele produsului tău],” „reducere [numele produsului tău],” „7 zile gratuit [numele produsului tău].”
5. Etapa de reținere a clientului (Retention Stage)
-
Tactici pentru prima etapa 5:
Clienți pe viață.
-
Exemplu 1
-
Exemplu 2
-
Exemplu 3
Concluzie

Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.