Ce este Inbound Marketing și Outbound Marketing
Înainte de a face orice fel de marketing, este important să știi ce înseamnă inbound marketing și ce înseamnă outbound marketing. Pentru a înțelege mai bine, le vom compara la final cu metodele tradiționale de marketing.
Știind asta, vei înțelege mai bine cum să-ți formulezi o strategie de marketing digital potrivită pentru afacerea ta și nevoile tale.
-
Ce Inseamna Inbound Marketing
- Pe scurt, Inbound Marketing se referă la a promova și prezenta produsul tău în locul și momentul când clienții caută activ ceea ce tu vinzi. Această strategie are în general o rată bună de recuperare a investiției deoarece vinzi cuiva care are intenția să cumpere.
Scopul strategiilor de inbound marketing este de a atrage prospecți care deja sunt conștienți de problema lor și caută intenționat să-și rezolve această problemă.
-
Ce Inseamna Outbound Marketing
- Spre deosebire de Inbound Marketing, unde mesajul este direcționat către o audiență specifică, în outbound marketing mesajul este trimis către o audiență cât mai largă, indiferent dacă aceștia caută sau nu în mod activ ceea ce oferi.
Scopul din spatele strategiei de tip outbound marketing nu este axat pe vânzare directă. Scopul în outbound marketing este acela de a crea interes și de a face publicul conștient de brandul, produsul sau serviciul pe care îl oferi.
-
Inbound Marketing vs. Outbound Marketing
Acesta este un exemplu de outbound marketing – Nu eram interesat să-mi rezolv problema de a achiziționa un parfum nou, așa că nu am cumpărat. Însă sunt ceva mai conștient că există un brand nou de parfumuri și, prin urmare, o șansă mică de a cumpăra acel parfum cândva în viitor.
Pentru o mai bună înțelegere asupra acestor două strategii de marketing, haideți să vedem câteva metode și canale de promovare specifice fiecăruia dintre ele.
-
Exemple de canale de promovare Inbound Marketing
- Pay per Click (PPC) – utilizat frecvent pentru a afișa reclame pe pagina Google declanșate de termeni și fraze de căutare care de obicei au intenție de cumpărare în spatele lor, precum 'servicii marketing pentru afaceri mici' sau 'servicii web design ieftine'.
- Content Marketing – un important canal de promovare, cu potențialul de a crea reputație și afinitate cu audiența ta. Ideea în acest caz este de a produce conținut educațional, distractiv și interesant care va crea emoție pozitivă și încredere în brandul tău.
- Email Marketing – un alt canal de promovare care poate fi considerat de tip Inbound marketing. Trimiterea de e-mailuri cu promoții, reduceri sau oferte exclusiviste încurajează abonații să revină pe site-ul tău să cumpere din nou de la tine.
-
Exemple de canale promovare Outbound Marketing
- Optimizarea site-ului propriu poate fi considerată un canal de promovare de tip Outbound Marketing, deoarece scopul este de a crea o emoție pozitivă despre site-ul tău prin crearea unui site rapid, frumos vizual și interesant.
- Marketing pe rețelele de socializare – acest canal de promovare poate fi folosit atât pentru strategia de Inbound Marketing, cât și pentru cea de Outbound Marketing. De exemplu, poți rula reclame pe Facebook pentru a atrage persoane spre pagina de Facebook a companiei (Outbound Marketing). Apoi, poți posta oferte exclusive sau conținut de calitate pe pagina de Facebook ca strategie de Inbound Marketing.
- Email Marketing – un alt canal de promovare care poate fi considerat de tip Inbound Marketing. Trimiterea de e-mailuri cu promoții, reduceri sau oferte exclusiviste încurajează abonații să revină pe site-ul tău să cumpere din nou de la tine.
Un aspect relevant cand vine vorba de inbound si outbound marketing e sa intelegem relatia lor in raport cu metode traditionale de marketing.
-
Ce este Marketing-ul Traditional
- Marketing-ul tradițional este un tip de marketing exclusiv de tipul outbound marketing. Asta pentru că reclamele precum reclamele de la TV, la radio sau panourile publicitare din aer liber nu pot fi direcționate către o anumită audiență specifică, așa cum ai putea face în mediul online.
-
Promovare Online vs. Promovare Traditionala
- Nu poți aduna date despre audiența ta, deoarece un panou publicitar nu poate urmări reacțiile trecătorilor care întâmpină acea reclamă. Însă în mediul online, o reclamă pe un site oferă date precum numărul de click-uri, rata de conversie și alte informații despre ce au făcut acei utilizatori după ce au ajuns pe site-ul tău în urma accesării reclamei, inclusiv date precum vârsta, sexul, etc.
- Nu pot fi direcționate către o audiență specifică – o reclamă la TV nu o poți ajusta să fie rulată doar unor anumite persoane. O reclamă la TV sau radio este mereu rulată tuturor celor care vizionează sau ascultă în acel moment. În schimb, în mediul online, precum reclamele pe Facebook, poți alege destul de specific persoanelor cărora să le fie afișate pe ecran reclamele tale.
- O rată mai mică de recuperare a investiției, deoarece reclama este distribuită unei audiențe cât mai largi, și asta înseamnă că vor fi multe persoane care pur și simplu nu au nicio legătură cu produsul sau serviciul tău. Reclamele online, care pot fi direcționate către segmente de audiență specifice, au o rată de recuperare a investiției mai bună.
Concluzie
Un alt exemplu în care ai putea folosi doar inbound marketing, cum ar fi reclamele PPC pe Google, ar fi atunci când oferi servicii de urgență, precum servicii de instalații și gaze sau servicii de tractare auto, etc. Adică, dacă cuiva îi moare motorul pe autostradă sau i s-a stricat instalația și i se face inundatie în casă, este mult mai probabil să caute pe Google să-și rezolve problema accesând primele rezultate din Google.
Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.