Ghid practic optimizare SEO Off-Page 2024

Ce Este Seo Off Page In Afara Siteului - Coperta Postare

Home / Blog / SEO / SEO IN AFARA PAGINII (OFF-PAGE)

Așa cum SEO pe pagină este precum pământul în care plantezi recolta ta (site-ul tău), SEO în afara paginii este precum apa și îngrășământul cu care crești recolta.

Așa cum în viața reală o afacere este construită pe recomandări personale, în lumea virtuală o referință online cu link spre site-ul tău este considerată o recomandare „din gură-n gură”… sau din site în site.

Aceste tipuri de voturi de încredere sau backlinks pot fi categorizate în 3 mari categorii: autoritative, topicale și naturale.

Spre exemplu, așa cum în viața reală o recomandare verbală de la o persoană de încredere este mai valoroasă decât o recomandare verbală de la un străin pe care abia îl cunoști, în același mod funcționează și backlink-urile.
Cu alte cuvinte, un link de legătură de pe un site activ cu o vechime de 10 ani este mai valoros decât un link de legătură de pe un site nou de un an.
O altă caracteristică a unui link de legătură este relevanța acestuia. Un backlink de pe un site cu tematică despre animale nu ar fi atât de relevant pentru site-ul meu cu conținut SEO. Însă un backlink de pe un site de marketing digital este mai relevant și mai valoros.

Nu este etic să plătești pe cineva să te recomande altcuiva, iar acest lucru este aplicabil si în lumea virtuală. Google îți poate penaliza site-ul dacă ai un profil de backlink artificial care ‘miroase’ a backlinks cumpărate.

Asta nu înseamnă că nu ar trebui să încerci să acumulezi backlink-uri în orice fel posibil. Mai ales dacă ești un site nou, cred că este încă o tactică bună să folosești servicii de vânzare de backlink-uri, atâta timp cât acestea sunt backlinks de calitate.

Backlink-urile autentice sunt, totuși, cea mai bună metodă de a realiza optimizarea SEO off-page. Un profil de backlink-uri naturale este mult mai eficient și mai sigur pe termen lung într-un mediu în care Google actualizează constant algoritmii.

Backlink-urile câștigate sunt acele backlink-uri pe care nu le-ai plătit cu bani și care nu apar pe site-uri create în scopul construirii de backlink-uri, cum ar fi site-uri de tip PBN. (Private Blog Network).

In principal, câștigi backlink-uri naturale către site-ul tău atunci când ai conținut de calitate pe care alții îl recomandă pe site-urile lor fără ca tu să ai contact direct cu acea persoană, cu acel webmaster.

Cu toate acestea, deoarece backlink-urile sunt foarte importante pentru succesul unui site, experții SEO caută în mod constant tehnici de link-building care să ajute la clasarea site-ului și să pară naturale fără riscul de penalizare.

Textul ancora este pur și simplu textul cu linkul de legătură pe care poți da click către o altă pagină sau site

În trecut, textul ancoră era considerat un semnal de relevanță puternic. Plasând backlink-uri pe site-uri irelevante utilizând un text ancora relevant, Google credea că acel backlink era unul relevant site-ului tău.

Această tehnică a fost abuzată, iar multe site-uri au obținut succes în mod „nedrept”. Utilizarea excesivă a cuvintelor cheie în textul ancoră a devenit ulterior un semnal de spam.

Nevoia de a categoriza și simplifica lucrurile a determinat experții SEO să recomande anumite procente exacte pentru fiecare tip de text ancoră al unui profil de backlinks. De exemplu, unii spun că este necesar să ai o distribuție de 50% pentru text ancoră cu numele brandului.
În realitate, nu există un procentaj care să fie recomandat tuturor site-urilor pentru a evita penalizarea de la Google sau pentru a-ți clasifica site-ul mai bine.

Cel mai sigur mod de a găsi o distribuire sigură a textului ancoră atunci când creezi backlinks este următorul: verifici profilul de backlinks împreună cu distribuția textului ancoră a primilor tăi 3 competitori din rezultatele Google. Apoi faci o medie a fiecărui tip de text ancoră, iar acela va fi obiectivul tău pentru textul ancoră.

De exemplu, dacă competitorul 1 are 50% text ancoră branded, competitorul 2 are 30%, iar competitorul 3 are 10%, atunci avem un total de 90, împărțit la 3, ceea ce înseamnă 30%. Prin urmare, 30% va fi ținta noastră pentru textul ancoră de tip branded.

↗️ Poți folosi acest free backlink checker tool de la ahrefs pentru a dezvălui backlinks de la competitorii tăi.

↗️ Acest Rank Tracker Free Tool de la ahrefs va dezvălui poziția site-ului tău pentru cuvântul cheie țintă.

↗️ Pentru un profil mai complet cu fiecare backlink al competitorului tău, încearcă acest tool gratuit de verificare backlinks de la OpenLinkProfiler.org.

↗️ Un alt SEO tool gratuit de la ahrefs, acest Traffic Checker îți dezvăluie traficul unui site împreună cu cuvintele cheie care aduc cel mai mult trafic.

↗️ Un instrument simplu pentru verificare rapidă a clasării site-ului tău în Google pentru cuvinte cheie este acest  free keyword rank checker de la ahrefs.com.

↗️ Pentru a avea statisticile site-urilor direct pe pagina din Google și pentru a face o analiză a paginii împreună cu alte mici unelte, folosește acest SEO Toolbar extension, din nou de la ahrefs.

↗️ Acest tool foarte util de la brokenlinkcheck.com ți va dezvălui paginile de pe orice site care au link-uri de legătură rupte. Poți utiliza acest instrument pentru a repara link-urile rupte pe propriul site sau poți utiliza aceste date pentru a contacta proprietarii altor site-uri pentru a-și repara link-urile rupte și, astfel, să generezi backlinks către site-ul tău.

↗️ SEO Spider de la Screaming Frog este o unealtă desktop, poți să-ți descoperi orice problemă pe site, atât din perspectiva SEO on-page, cât și din cea a SEO tehnic.

NotaVersiunea gratuită îți oferă acces nelimitat la scanarea a 500 de link-uri per site.

↗️ SEO Power Suite ste o altă unealtă desktop care analizează și urmărește evoluția site-ului tău sau a competitorilor pentru cuvinte cheie alese, împreună cu multe alte beneficii.

↗️ Pentru o unealtă SEO completă dar cu acces limitat, îți poți face cont pe SEMRush și beneficia de 10 analizări limitate ale propriilor site-uri sau ale competitorilor. Poți de asemenea folosi varianta de Free trial de 7 zile și să anulezi plata cu o zi înainte dacă îți este de ajuns să folosești unealta pentru 6-7 zile.

↗️ O unealtă SEO completă destul de bună cu propriile date analitice este Ubersuggest. Varianta free îți oferă câteva date la 3 site-uri pe zi pe un singur cont creat la ei.

↗️ Descoperă cuvinte cheie noi și cercetează cuvântul cheie țintă folosind acest tool gratuit de la ahrefs pentru generare de cuvinte cheie.

↗️Acest Rank Tracker Free Tool de la ahrefs va dezvălui poziția site-ului tău pentru cuvântul cheie țintă.

↗️ Keyword Surfer (extensie Chrome): Acesta este un instrument pentru browser care îți oferă date despre volumele de căutare și CPC pentru cuvinte cheie direct în rezultatele căutării Google.

↗️ O altă unealtă foarte apreciată pentru găsirea de cuvinte noi de tip long tail este aceasta de la KeywordTool.io.

↗️ Soovle.com o unealtă simplă pentru cuvinte cheie care extrage automat sugestiile din bara de căutare din mai multe motoare de căutare.

↗️ Însă cea mai bună unealtă direct de la Google pentru verificarea cuvintelor cheie pentru care site-ul tău deja rankează, împreună cu multe alte avantaje, este Google Search Console. Notă: este nevoie să verifici site-ul printr-o metodă precum încărcarea unui fișier în directorul rădăcină al site-ului din cPanel

↗️ Altă unealtă de la Google care, deși nu arată volumul exact de căutări pentru cuvinte cheie, poate fi utilizată cu succes pentru a descoperi cuvinte cheie noi – Planificatorul de cuvinte Cheie Google Ads.

Concluzie

Optimizarea SEO off-site poate părea simplă, dar, așa cum se întâmplă cu oricare concept sau metodologie din marketingul online, există nuanțe care pot avea un impact pozitiv sau negativ. În plus, aceleași eforturi SEO rareori vor genera rezultate similare.

Nivelul competiției și calitatea eforturilor SEO pe pagină au, de asemenea, o influență semnificativă asupra impactului strategiei tale de SEO off-site.

Tehnicile de tip black hat SEO sunt încă practicate de unii experți, dar, din fericire sau din păcate, acestea sunt deseori identificate de Google. Ca și client al unei agenții, te poți trezi fără trafic online practic peste noapte, fără să știi exact ce s-a întâmplat. Prin urmare, evită folosirea tehnicilor SEO black hat dacă intenționezi să ai o afacere pe termen lung.

Dacă ai alte întrebări sau nelămuriri legate de optimizarea SEO off-site, nu ezita să ne lași un comentariu. Vom răspunde la întrebările tale în cel mai scurt timp posibil!
0 0 voturi
Article Rating
Abonează-te
Notificare pentru
guest
0 Comments
Feedback-uri În Linie
Vezi toate comentariile
0
Ce părere ai de acest articol?x
Scroll to Top
SEONEO.RO - logo

Alege directia in care dam START

Un site nou?

Servicii SEO?

Creare Website

iconita serviciu realizare site wordpress

Servicii SEO

iconita servicii SEO Iasi Romania
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

Consultatie gratuita 

creare site wordpress

1. Date de Contact
2. Informatii despre noul site
3. Alte informatii
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

PROGRAMEAZA
CONSULTATIE SEO GRATUITA

1. Date de Contact
2. Informatii despre site-ul tau
3. Alte informatii