Ce sunt Display Ads (Publicitate Afișată Online)

Există două canale principale pe care le poți folosi pentru a crește brand awareness asupra afacerii sau produsului tău: Publicitate prin afișare (Display Advertising sau reclame pe rețelele de socializare.
In acest articol mă voi scrie pe câteva concepte de bază, cum ar fi avantajele publicității prin afișare, despre mecanismele de cumpărare (bidding), si despre obiective cheie.
Dacă vrei să creezi propriile tale Google Ads, vezi ghidul meu pentru crearea de campanii Google Display Ads (reclame afișate).
-
Ce este Publicitatea prin Afișare (Display Ads)
- Publicitatea prin afișare este o formă de publicitate online care constă în afișarea anunțurilor grafice sau multimedia pe site-uri web, cu scopul de a crește conștientizarea brandului, de a stimula interesul și de a atrage potențiali clienți către un produs sau serviciu.
-
Avantaje ale Publicității prin Afișare
- Crește conștientizarea brandului tău pentru publicul tău țintă.
- Stimulează considerarea pentru brandul sau produsul tău.
- Stimulează intenția de cumpărare cu ajutorul anunțurilor direcționate.
- Crește raza de acoperire a conținutului tău, fie că te îndrepți către un public restrâns sau larg.
- Reconectează-te cu clienții tăi existenți pentru a promova produse noi.
- Încurajează vizitatorii site-ului tău care nu au finalizat achiziții să le finalizeze.
-
Mecanisme de Cumpărare pentru Anunțurile prin Afisare
Comparativ cu anunțurile PPC în care ai doar mecanismul de plată per clic, în publicitatea prin afișare există trei mecanisme de cumpărare.
- CPM (Cost Per Mille) – utilizarea mecanismului de Cost per Mille înseamnă că plătești pentru fiecare 1000 de afișări, indiferent daca aceastea sunt total vizibiel de utiliator sau nu.
- CPC – asemănător cu PPC, mecanismul Cost per Click îți permite să alegi cât ești dispus să plătești pentru un clic – dacă competitorii tăi plătesc mai mult, anunțul tău va fi afișat mai rar sau deloc.
- vCPM – Costul Viewabil per 1000 de afișări se refera la platirea pe reclama afisata doar cand aceasta e complet afisata pe ecran si vazuta de utilizator.
-
Obiective cheie pentru Publicitatea prin Afisare
Publicitatea prin Afișare este în primul rând un canal de tip outbound marketing pentru creșterea conștientizării despre marca sau produsele tale. Cu toate acestea, capacitățile de remarketing oferă posibilitatea de a merge dincolo de brand awareness.
-
1. Construirea Conștientizării Brandului (Brand Awareness)
Atunci când afacerea ta este proaspătă sau ai un produs nou, obiectivul tău este întotdeauna concentrat pe conștientizare. Metricile KPI pentru conștientizarea brandului includ afișările, implicarea, acoperirea și frecvența.
-
2. Stimularea Considerației asupra afacerii sau produsului tau
Pentru a stimula mai mult interesul pentru oferta ta, poți utiliza retargetingul prin anunțuri prin afișare pentru a educa în continuare utilizatorii care sunt deja conștienți de ceea ce ai de oferit.
Poți evidenția ce este diferit în legătură cu produsul tău față de produsele similare. Sau poți adăuga un nivel suplimentar de informații care ar putea fi atractive pentru utilizatori pentru a afla mai multe. Provocarea este că ai spațiu de ecran limitat și un timp limitat pentru a face asta.
-
3. Chemarea la actiune (Call to Action)
Poți utiliza, de asemenea, anunțurile tale pentru a stimula publicul să efectueze o acțiune, cum ar fi cumpărarea unui produs, completarea unui formular sau descărcarea unui fișier.
De exemplu, dacă un utilizator adaugă un element în coșul lor de cumpărături, poți utiliza retargeting pentru a afișa o ofertă cu reducere de 10% pentru o perioadă limitată.
Concluzie
Deși ca consumator nu sunt mare fan al anunțurior prin afișare, metodele actuale de targetare și capacitățile de remarketing sunt un mare avantaj atât pentru marketeri si companii.
Ca oricare alt canal de marketing, necesită încercare și eroare. Asemenator cu anunțurile pe rețelele de socializare, succesul campaniei tale de publicitate prin afișare este puternic influențat de creativitatea si nuanțele din spatele anunțului.

Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.