6 Pași Pentru o Campanie de Email De Succes
Înainte de a apăsa butonul de “SEND” pentru campaniile tale de email, e important să construiești o bază solidă si detaliata pentru strategia ta de email marketing.
- Ce conținut și imagini vei include? Care este scopul din spatele emailului și, cel mai important, care sunt obiectivele tale pentru campania de email?
Aici vom discuta de crearea unei campanii de email pas cu pas pentru a te ajuta sa creezi propriile email-uri de marketing cu o șansa mare de reușita.
Pentru a-ți perfecționa crearea de email-uri de marketing îți recomand citește și despre cei 5 pași al unei strategii de marketing de succes.
-
1. De ce trimiti acest email? Care e scopul sau clar?
Pentru a crea o campanie de email marketing de succes, trebuie să ai o hartă clară de la început până la sfârșit. Primul pas este să identifici de ce trimiți emailul.
Pur si simplu intreabă-te:
- De ce este acest email valoros pentru destinatar? Ce cunoștințe sau beneficii oferă?
Este, de asemenea, important să eviți trimiterea acestuia către o audiență greșită.
In funcție de audienta ta tință si personas care le-ai creat, pune intrebarea:
- Cine din lista mea de contacte nu trebuie să primească acest email?
-
2. Planificarea Campaniei
După ce ai determinat destinatarii tăi, este timpul să planifici campania ta. Ca punct de start, răspunde la fiecare dintre următoarele întrebări:
- Care sunt obiectivele principale ale acestei campanii? Este pentru brand awareness, pentru a atrage trafic pe site sau pentru a-ți dezvolta comunitatea pe rețelele sociale?
- Ce ton și stil vei folosi în mesajul tău? Formal sau informal? Urgent sau relaxat?
- Ce segment al audienței tale va primi acest email? Bărbați, femei sau ambii? Clienti deja existenți sau noi abonați la buletinul tau informativ?
- Care este mesajul, aspectul, subiectul, textul de previzualizare și apelurile la acțiune (CTA) pentru emailul tău?
- Apoi, care elemente ale emailului vei testa în A/B testing ?
-
3. Redactarea Conținutului din Email
După tiltul / linia de subiect, conținutul in sine al emailului este cel mai important aspect. Urmeaza aceste puncte de start pentru a crea un email cat mai reusit:
- Conținutul emailului trebuie să aducă valoare.
- Menține-l concis și la subiect.
- Personalizează-l pentru a răspunde nevoilor destinatarului.
- Utilizează titluri și text îngroșat pentru o scanare ușoară.
- Concentrează-te pe un singur obiectiv clar și apel la acțiune.
- Folosește apelurile la acțiune (CTA'uri) atractive vizual.
- Pentru mai multe sfaturi despre fiecare element in parte al unui email de marketing, citește această postare: Cum sa creezi un marketing e-mail care convertește.
-
4. Testarea Emailului (A/B testing)
Pe lângă testarea A/B, este esențial să verificați livrabilitatea efectivă a emailului. Mulți marketeri trec cu vederea acest pas. Modul în care arată emailul în furnizorul de servicii de email (ESP) poate fi diferit față de ceea ce vede destinatarul in propria casuta de mail.
Asadar, recomand să creezi conturi de testare pe servicii de email populare, precum Gmail, Outlook, Yahoo, AOL, Zoho și Mail.com. Apoi utilizate aceste conturi de testare pentru a trimite emailul de marketing și sa fii sigur că arată bine pentru fiecare ESP.
De asmenea, verifica dacă sunt declanșate filtre de spam și asigura-te că toate linkurile sunt clickable și funcționale.
-
Cum să faci Testarea A/B pentru Email
- Crează-ți un plan de testare bine pus la punct.
- Încearcă mereu un singur element de email odată.
- Trimite cele două linii de subiect diferite către 20% dintre destinatari și apoi linia de subiect câștigătoare o trimiți celorlalți 80%.
- Folosește aceeași categorie de oameni pentru fiecare variație - de exemplu, nu trimite o variație la abonații noi și alta la cei vechi.
- Ai încredere mai mare în datele obținute decât în intuiția ta.
- Experimentează și cu mici variații, cum ar fi folosirea numelui de familie în loc de prenume sau schimbarea culorii CTA-ului.
- Notează-ți rezultatele testului.
- Verifică în mod regulat rezultatele testului printr-un test de urmărire.
- Chiar și când găsești combinația perfectă, fă ca 20% dintre toate campaniile tale de email să fie despre testarea unor idei noi.
-
Beneficiile Testării A/B
- Te ajută să eviți confuzia dintre ceea ce pare bine și datele reale.
- În timp, vei putea să te concentrezi pe cele mai bune emailuri pentru publicul tău specific și pentru afacerea ta.
- Elimină tipurile de linii de subiect cu performanțe scăzute sau alte componente ale emailului.
- Reduce ratele de eșec și rata de dezabonare.
- Îmbunătățește angajamentul prin email.
- Creste ratele de deschidere a emailului, de clicuri pe email, de conversii și de vânzări.
- Înțelegi mai bine publicul tău.
-
5. Trimiterea Emailului
Acum este momentul să trimiteți emailul. Cu toate acestea, înainte de a apăsa butonul de trimitere, verifica fiecare element pentru a vă asigura că se potrivește cu planul inițial.
Dacă efectuezi testare A/B pentru oricare dintre elemente, urmați acești pași:
- Trimite două variante ale elementului la 20% dintre destinatarii dvs. de email.
- Așteapta 24 de ore inainte sa analizezi rezultatele testului.
- Trimite varianta câștigătoare către restul de 80% dintre destinatarii dvs.
Pentru a determina cel mai bun moment de trimitere, distribuie emailurile în diferite ore și zile pentru a maximiza rata de deschidere, clicuri și conversii.
-
6. Analizarea Rezultatelor
După ce ai trimis emailul, vei primi date și rezultate asupra succesului campaniei. Este o practică bună să aștepți cel puțin 48 de ore înainte de a analiza datele.
Înțelegerea modului în care metricile pot influența următoarea campanie necesită o analiză detaliată. Pentru informații detaliate despre metricile de email, consultați acest articol de la userbouncer.
Concluzie
Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.