Cum să creezi un marketing e-mail care convertește
După ce ai învățat cum să creezi structura unei strategii de email, este timpul să planifici campania ta de email propriu-zisă, iar pentru a face asta trebuie să știi cât mai bine arta de a scrie un email de marketing.
În această postare, vom analiza cele mai bune practici pentru fiecare dintre cele 5 componente ale emailului:
-
1. Email Subject Lines (titlurile email-ului)
Componentul unui email care determină dacă acesta va fi deschis sau nu este titlul. În funcție de tipul de email pe care îl trimiți, titlul email-ului (Subject Line) trebuie să reflecte mesajul și sentimentul pe care încerci să-l transmiți.
Pentru a face această postare mai scurtă, am scris o altă postare despre titlurile pentru un email de marketing. Veți afla acolo despre cele 7 tipuri de linii de subiect pentru email, împreuna cu exemple pentru fiecare tip de email: Interes Propriu, Curiozitate, Oferte, Urgență, Umanitar, Știri, Dovadă Socială.
-
2. Conținutul Emailului (Email Copy)
Conținutul emailului este textul in sine din email. În funcție de audiența ta, acesta ar putea fi scris într-un stil sau ton specific. Nu e practic sa scrii email-ul într-un jargon folosit de tineri dacă audienta ta țintă e una cu o vârsta de 40+.
-
Sfaturi pentru scrierea unui email (Email Copy)
- Fă-l scurt, bine scris și direct la subiect.
- Alinează mesajul din conținutul emailului cu cel din linia de subiect.
- Fă-l ușor de scanat folosind titluri adecvate și puncte.
- Concentrează-te pe nevoile lor, folosind mai mult “tu” decât “noi” în mesajul tău.
- Clarifică care este beneficiul lor, abonatilor care primesc email-ul.
- Concentrează-te pe o acțiune/obiectiv unic, având doar un link/apel la acțiune.
- Transmite o senzație de urgență, dar nu face ca emailul să pară spam.
- Introdu linkuri către rețelele sociale și către politica ta de confidențialitate pe site-ul web.
- Fii consecvent în stilul tău de limbaj și tonul de scriere.
- Și desigur, include link-ul obligatoriu pentru dezabonare și adresa poștală a afacerii tale.
-
3. Designul Emailului
Structura, culorile sau poziția butoanelor de apel la acțiune influențează dacă cititorul face clic sau nu. Acestea trebuie să fie aliniate cu emoția si brandul pe care încerci sa le transmiți.
-
Sfaturi pentru Design-ul Emailului de Marketing
- Introdu logo-ul tău în partea de sus a imaginii.
- Folosește culori de brand în apelurile tale la acțiune.
- Folosește bolded text pentru a ajuta cititorul să parcurgă emailul.
- Fă ca emailul să fie “aerisit” folosind paragrafe scurte și spații între paragrafe.
- Dacă ai mai multe secțiuni (cum ar fi mai multe noutati de pe blog), fă-le distincte una de cealaltă folosind culori de fundal diferite, linii de separare și antete clare.
- Introdu apelul la acțiune (CTA) și cea mai importantă informație în partea de sus, pentru a fi imediat vizibile atât pe dispozitivele mobile, cât și pe desktop, fara a fi nevoia ca utilizatorul sa dea scroll pe pagina.
- Folosește aceeași stil de font, culori și un text suficient de mare.
- Foloseste o dimensiunea optimă a emailului – pentru a fi sigur ca e responsiv pentru toate dispozitivele foloseste o dimensiune de 600px în lățime a imaginilor.
-
4. Chemare la Actiune (CTA)
Apelul la Acțiune (CTA) este un alt element critic al structurii tale de email. Este de fapt motivul pentru care ai trimis email-ul. Urmează sfaturile de mai jos pentru a crea un CTA perfect.
-
Sfaturi pentru CTA-uri in emails de marketing:
- Fă textul CTA relevant pentru email si pentru actiunea din spatele click-ului pe buton.
- Fii sincer cu privire la ceea ce este în beneficiul lor și ce aștepți în schimb.
- Scoate CTA-ul in evidenta sa fie clar ca e un buton clickable.
- Folosește un CTA text scurt și acționabil precum: Aplică Acum, Descarcă Acum, Înscrie-te, Află Mai Mult, Rezervă Acum, Cumpără Acum.
- Plasează CTA-ul deasupra pliului: asta înseamnă că utilizatorii de pe dispozitive mobile nu trebuie să deruleze în jos pentru a observa butonul CTA.
- Menține numărul maxim de CTA-uri la doua per email.
-
5. Imaginile din emails
Imaginile sunt importante pentru recunoașterea mărcii și pot ajuta chiar și la creșterea conversiilor intr-un email de marketing.
-
Sfaturi pentru Imaginile din Email Emarketing
- Folosește culori de brand și imagini cu produse.
- Imaginile din emailuri nu ar trebui să distragă utilizatorul de la conținutul emailului sau de la CTA.
- Mulți dintre noi dezactivăm imaginile din emailuri, deci imaginile ar trebui să fie complementare, nu necesare pentru transmiterea mesajului din email.
- Utilizarea excesivă a imaginilor în emailuri poate declanșa filtrele de spam și alte probleme de livrabilitate.
- Folosește regula celor 25% – nu mai mult de 25% din emailul tău ar trebui să conțină imagini.
- Folosește imagini cu o dimensiune de maximum 300kb.
- Optimizează și redimensionează imaginile folosind instrumente precum picresize.com și tinypng.com.
Concluzie
Scrierea emailului perfect este dificilă. Dar pentru a te apropia de unul perfect, poți efectua spre exemplu testarea A/B pentru fiecare componentă a emailului de marketing.
Este un proces continuu de înțelegere și adaptare asupra nevoilor și dorințele abonaților tăi. Deși ratele de deschidere nu mai sunt la nivelul anilor 2000, marketingul prin email rămâne un canal important în orice strategia de marketing digital.
Este foarte saturat, iar de aceea trebuie să-l menții cât mai autentic posibil pentru a ieși în evidență în căsuța de email a destinatarului.
Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.