Cum Funcționează Google
Crawl, Indexare și Clasare

Cum Funcționează Algoritmul Google SEO - Coperta Postare

Home / Blog / SEO / Cum Functioneaza Google

Deși sunt peste 200 de factori SEO on-page și SEO off-page care influențează clasarea unui site în Google, in aceasta postare voi scrie despre conceptele fundamentale: crawling, indexare și clasarea paginilor web.

Pe scurt, acesta este procesul de clasare a rezultatelor organice în Google:

Pe scurt, așa-numiții web spiders, sau gândaci virtuali de la Google, Bing sau alt motor de căutare scanează non-stop mediul online cu scopul de a găsi pagini noi (sau pentru a scana din nou paginile deja existente în index).

Mijlocul principal prin care acești roboți găsesc pagini noi e prin aceste hyperlinks (link-uri de legătură). A

Spre exemplu, dacă am o pagină pe site care e apreciată de Google, acea pagină va fi mai des revizitată de gândacii virtuali decât o pagină pe care Google a scanat-o și considerat-o de calitate mai puțin bună.

De aceea, o practică benefică SEO atunci când publici pagini noi e să creezi un link intern de pe o pagină veche spre pagina nouă. Astfel crești șansele că acea pagină să fie găsită mai rapid, analizată și clasată de Google.

Un text pe care poți da click și care trimite spre altă pagină pe același site, asta se numește un link intern.

Un link extern este atunci când un link de pe un site trimite utilizatorul spre alt site extern.

Așa cum într-o carte se face referire la o alta secțiune din carte, sau la o altă carte folosind acea steluță* – în mod asemănător, un link intern are rolul de a oferi informații suplimentare cu privire la cuvântul sau ideea menționate.

Pe scurt:

siteultau.com/pagina1/ -> siteultau.com/pagina2/

siteultau.com/pagina1/ ->altsite.com/pagina1/

Milioane de pagini web sunt zilnic create, și asta scade eficiența „gândacilor web”. Știind ca acești gândaci se bazează pe scanare de clickable links pentru a găsi conținut nou pe orice site, iată ce poți face pentru ca site-ul tău să apară mai repede în Google:

De îndată ce pagina a fost scanată și nu a declanșat semnale de spam, (precum pagină duplicată sau conținut de calitate proastă), următorul pas este ca pagina să fie indexată.

Pentru o facilitare mai rapidă poți folosi unealta Search Console, unde ceri direct lui Google să îți scaneze pagina pentru indexare.

De asemenea, tot în unealta Search Console ai opțiune specifică pentru a introduce sitemap-ul cu harta tuturor paginilor de pe site-ul tău.

Ce a fost mai ușor a trecut. După cum am menționat mai sus, sunt peste 200 de factori care influențează cât de bine este clasat un site in Google; factori care nu sunt niciodată dezvăluiți public de Google.

Mai nou, chiar dacă Google ar vrea să dezvăluie acești factori, nu ar putea ști cu exactitate. Inteligența artificială din spatele algoritmului Google este atât de complexă în prezent încât nici cei care l-au creat nu înțeleg în întregime cum clasifică paginile web în Google.

Nu vom vorbi despre toți cei peste 200 de factori, însă vom vorbi despre factorii principali care au influența cea mai mare în clasarea paginilor în Google:

Nu este de mirare că ceea ce postezi pe site este probabil cel mai important factor în rankarea în Google.

Google se asigură să-ți arate cele mai bune rezultate la căutări pentru a te menține fidel. Dacă cauți „servicii SEO în România” și primești rezultate despre marketing pe social media, s-ar putea să te gândești să folosești Bing. 

Google câștigă bani din utilizatori care dau click pe reclamele deasupra rezultatelor organice, așa că dacă nu-ți oferă ce cauți, riscă să-și piardă utilizatorii și, implicit, profitul.

Așa cum este menționat, SEO-ul poate fi influențat de diverse nuanțe și factori, precum autoritatea și vechimea unui site, nivelul de competiție în nișa ta, tipul de cuvânt cheie țintă ales sau chiar locația afacerii tale în cazul SEO-ului local. In continuare vom afla despre cele mai la modă concepte atunci când vine vorba de SEO si Google: User Experience si E-E-A-T.

Backlinks-urile sunt hyperlink-uri de pe alte site-uri externe care conduc către paginile de pe propriul tău site. Dacă pun un link aici către wikipedia.ro – Wikipedia primește acum un backlink de la seoneo.ro.

(Însă ar fi favorabil să am eu un backlink de la Wikipedia, deoarece este un site cu autoritate foarte mare, în timp ce eu sunt un site care nici nu știe sa meargă.)

Google a decis cu mulți ani în urmă că atunci când un site menționează alt site, acest lucru reprezintă un vot de încredere pentru site-ul menționat. De aceea, backlinks-urile au fost și rămân un factor important.

Revenind la exemplul cu cărțile – atunci când o carte menționează în anexă sursele de unde a preluat informațiile, ai încredere în acele referințe menționate. Similar, un link de pe un site către alt site are rolul de a oferi încredere în site-ul menționat.

Dacă pe acest site am scris în 2023 un articol perfect despre „cum să obții clasarea pe primul loc în Google„, nu aș putea să obțin o clasare mai bună decât un alt site care a scris despre același subiect în 2017.

Vechimea și numărul de backlinks acumulate în acei 3 ani mă depășeau considerabil, iar eu ar fi trebuit să am un număr similar de backlinks pentru a putea concura.

Cu toate acestea, situația s-a schimbat în ultimii 1-3 ani. Google a devenit conștient de această problemă și, din fericire, un site nou, fără backlinks sau cu un număr mic de backlinks, poate obține o clasare mai bună decât un site vechi cu mii de backlinks. Asta dacă Google consideră că site-ul nou oferă răspunsuri mai bune la întrebarea „cum să obții clasarea pe primul loc în Google„.

Concluzie

Am abordat subiectul în detaliu, dar pe scurt, algoritmul Google găsește pagina ta, o programează pentru indexare dacă consideră că pagina are valoare și nu ridică suspiciuni, apoi, în final, o clasifică comparând-o cu paginile deja existente și clasate.

Găsirea si indexarea paginii se întâmpla relativ rapid. De obicei la mine dureaza o zi după ce dau submit la un articol nou in Google Search Console. 

 

Însă, procesul de clasare/rankare in Google poate dura luni sau chiar ani. În ultima perioadă, algoritmul se mișcă destul de lent în comparație cu acum 2-3 ani. Obținerea unei clasări în primele pagini pe Google necesită multă răbdare, ceea ce e probabil cea mai grea parte a procesului de optimizare SEO in motoarele de căutare.

0 0 voturi
Article Rating
Abonează-te
Notificare pentru
guest
0 Comments
Cel mai Vechi
Cel mai Nou Cel mai Votat
Feedback-uri În Linie
Vezi toate comentariile
0
Ce părere ai de acest articol?x
Scroll to Top
SEONEO.RO - logo

Alege directia in care dam START

Un site nou?

Servicii SEO?

Creare Website

iconita serviciu realizare site wordpress

Servicii SEO

iconita servicii SEO Iasi Romania
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

Consultatie gratuita 

creare site wordpress

1. Date de Contact
2. Informatii despre noul site
3. Alte informatii
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

PROGRAMEAZA
CONSULTATIE SEO GRATUITA

1. Date de Contact
2. Informatii despre site-ul tau
3. Alte informatii