Cuvinte Cheie Lungi vs. Cuvinte Cheie Scurte
Când vine vorba de formularea unei strategii SEO on-page, primul pas și cel mai important pas este cercetarea cuvintelor cheie.
- Mergi Direct la:
- Ce este un cuvant cheie?
- Diferențele dintre cuvintele cheie scurte și lungi
- Cum să găsești cuvinte cheie lungi
- folosind Sugestiile Google Autofill
- folosind Google Related Searches
- folosind Google Keyword Planner
- folosind ahrefs free keyword tool
- Alte unelte de pentru keyword research
-
Ce este un cuvant cheie?
- Dupa cum am spus si in articolul despre cele 3 tipuri de cuvinte cheie - Un cuvânt cheie, cunoscut și sub denumirea de keyword, reprezintă o expresie sau o întrebare formată din unul sau mai multe cuvinte pe care utilizatorii le introduc în motoarele de căutare, precum Google, pentru a găsi informații, produse sau servicii pe internet.
-
Diferențele dintre cuvintele cheie scurte și lungi
- Intenția utilizatorului: Cu cât o căutare are mai puține cuvinte, cu atât este mai vagă în ceea ce privește intenția utilizatorului. De exemplu, o căutare pentru "optimizare SEO" e o frază fără intenție clară asupra a ceea ce caută de fapt utilizatorul; o căutare pentru "servicii ieftine optimizare SEO" indică o intenție clară de achiziție.
- Dificultate SEO: Cuvintele cheie scurte au o competiție mai mare în clasarea în primele poziții pe Google. Acest lucru se datorează faptului că multe site-uri concurează pentru cuvinte cheie scurte generice, cum ar fi "servicii SEO". În schimb, cuvintele cheie lungi au o competiție mai mică, deoarece sunt mai specifice.
- Rata de conversie: Cuvintele cheie lungi au de obicei o rată de conversie mai mare decât cele scurte. Asta se datorează faptului că utilizatorii care caută cuvinte cheie lungi au o intenție mai clară și sunt adesea mai apropiați de etapa de achiziție.
- Acoperirea căutărilor: Cuvintele cheie scurte acoperă aproximativ 30% din totalul căutărilor de pe Google, în timp ce cuvintele cheie lungi acoperă aproximativ 70%. Acest lucru înseamnă că cuvintele cheie lungi au un potențial mai mare de a atrage trafic specific.
- Volumul de căutări: Cuvintele cheie scurte au, în general, un volum mai mare de căutări individuale, dar, colectiv, cuvintele cheie lungi pot avea un volum total mai mare, deoarece există multe variații posibile ale acestora.
- Necesitatea de conținut: Cuvintele cheie scurte necesită mai puțin conținut pentru a le acoperi, în timp ce cuvintele cheie lungi pot necesita mai mult conținut, deoarece sunt implicate mai multe cuvinte cheie cu volume mici de cautari individual.
În funcție de obiectivele și strategia de marketing, atât cuvintele cheie scurte, cât și cele lungi pot fi utile pentru optimizarea SEO. Este important să construiești o strategie de marketing de conținut in care alegi cuvintele cheie care sunt relevante pentru afacerea ta și pentru publicul tău țintă.
-
Cum să găsești cuvinte cheie lungi
-
Găsește cuvinte cheie folosind Sugestiile Google Autofill
- Atunci când începi să introduci o căutare în bara de căutare Google, vei primi sugestii automat generate care sunt adesea ignorate. Aceste sugestii pot fi foarte utile și pot servi drept sursă de inspirație pentru cuvinte cheie lungi.
-
2. Identifică cuvinte cheie folosind Google Related Searches
- După ce ai efectuat o căutare pe Google, derulează în josul paginii de rezultate pentru a găsi secțiunea "Related searches" (Căutări relevante). Această secțiune oferă termeni și expresii pe care alți utilizatori i-au considerat relevanți în legătură cu căutarea ta inițială. Acești termeni pot să-ți ofere idei pentru cuvinte cheie lungi.
-
3. Găsește Cuvinte Cheie folosind Google Keyword Planner
Google Keyword Planner este o unealtă gratuită oferită de Google Ads și este folosită în principal pentru planificarea și cercetarea cuvintelor cheie pentru campanii PPC (Pay-Per-Click).
Poți folosi Google Keyword Planner fără să ai o campanie activă de PPC, însă vei avea ceva acces limitat, în special nu vei ști volumul exact de căutări la cuvintele cheie, ci vei avea niște estimări precum ‘între 10-100 de căutări pe luna”. Acest lucru nu este o problemă majoră, deoarece vei avea acces gratuit direct de la Google la o mulțime de cuvinte cheie relevante și valoroase pentru afacerea ta.
- Vom avea 2 metode aici:
- "Start with keywords" (Începe cu cuvinte cheie): Introdu cuvinte cheie principale sau expresii legate de domeniul tău de activitate, iar Google va genera sugestii de cuvinte cheie conexe.
- "Start with a website" (Începe cu un site web): Furnizează URL-ul unui site web relevant din domeniul tău sau al concurenților tăi, iar Google Keyword Planner va genera cuvinte cheie pentru care site-ul respectiv este deja clasat în rezultatele de căutare.
Mai jos vom învața amândouă metode in pași rapizi si simpli.
-
3.1. Folosind un cuvânt cheie sursă (Start with keywords)
- Accesează Google Keyword Planner prin contul tău Google Ads.
- Alege opțiunea "Discover new keywords" (Descoperă cuvinte cheie noi).
- Introdu cuvântul cheie sursă sau expresia din domeniul tău de activitate. De exemplu, dacă oferi servicii de design de interior, poți începe cu cuvântul cheie "design interior."
- Google Keyword Planner va genera o listă de cuvinte cheie relevante și de expresii lungi legate de cuvântul cheie sursă pe care l-ai introdus.
- Explorează această listă și notează cuvintele cheie lungi care sunt potrivite pentru conținutul tău. Aceste cuvinte cheie ar trebui să fie cât mai specifice (long-tail keywords) pentru a atrage un public țintă clar.
-
3.2. Cercetare cuvinte cheie folosind competitia
Astfel, vei putea introduce site-ul web al competitorului tău, iar Google Keyword Planner va genera o listă de cuvinte cheie pentru care site-ul competitorului a obținut deja impresii în motoarele de căutare.
-
4. Cercetare cuvinte cheie folosind ahrefs free keyword tool
Deși o unealtă plătită și una scumpă, Ahrefs are câteva unelte gratuite, gratis printre care si ahrefs Keyword Generator. Pui cuvântul tău cheie principal, selectezi țara, și Ahrefs va genera o listă bună de cuvinte legate de cuvântul cheie sursă.
-
Alte unelte de pentru keyword research
- Neil Patel’s Ubbersuggest SEO tool – unealtă SEO completă, cu acces limitat la 3 analizări pe zi cu un cont creat.
- Answer The Public – o unealtă populară pentru găsirea cuvintelor cheie lungi, cu 3 căutări pe zi disponibile după crearea unui cont.
- Soovle.com – o unealtă de generare a cuvintelor cheie care extrage automat sugestiile de autocompletare de la Google, Bing, Youtube, Yahoo, Amazon și Wikipedia.
- Google Search Console – folosită doar dacă ai deja un site mai vechi cu conținut, unde vei găsi toate cuvintele cheie pentru care site-ul tău a apărut în Google. Astfel, ai posibilitatea să găsești cuvinte cheie pentru care, chiar dacă nu intenționai să obții un clasament, Google crede că ai conținut relevant. Astfel creând conținut pentru acele cuvinte cheie pentru a câștiga trafic relevant fără efort significant.
Concluzie
Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.