Ghid Reclame Display Ads (Rețeaua de Display Google)

Într-o altă postare am discutat despre conceptele de bază ale rețelei de display Google. Acum e timpul să vedem cum setăm o campanie de succes în rețeaua de reclame afișate Google Display Ads.
-
1. Setările la nivel de Campanie – Google Display Ads
Pentru a începe crearea propriei reclame afișate Google Display Ads, începe aici pe pagina principală. Apoi dă clic sus pe butonul albastru și te conectezi cu propriul cont de publicitate, dacă deja cont creat.
- 1.a. Selectează un Obiectiv pentru campanie: aici alegem a 3-a opțiune: Website Traffic.
- 1.b. Campaign Type: aici alegem tipul de campanie, în cazul nostru va fi Display + link-ul site-ului tău.
- 1.c. Numele campaniei: numește campania cât mai descriptiv, să zicem că vreau brand awareness pentru seoneo.ro – Display Ads-SEONEO.RO Trafic Blog.
- 1.d. Locație și Limba: Aici alegem țările și limbile către care dorim să ne îndreptăm cu reclamele noastre afișate.
- 1.e. Excluderi de conținut – În funcție de afacerea ta, poți opta să excluzi anumite tipuri de conținut să fie asociate cu reclamele tale afișate. De obicei, eu aleg să bifez câteva de aici, după cum vedeți în imagine.
- 1.f. Setări adiționale de campanie – Aici, de obicei, nu modific nimic, decât intervalul în care să ruleze campania (Start date and End date).
Poți lăsa bifată sau debifată opțiunea „Help Increase conversions with Enhanced CPC„. Cu timpul, le vei putea testa pe amândouă și să vezi ce funcționează mai bine în cazul tău.
-
3. Setarile la nivel de Grupul Reclamei – Ad Group Level Settings
Aici începe magia. Alegerea audienței țintă are un impact mare asupra succesului general al campaniei. Este destul de intuitiv, dar hai să aruncăm o privire pe cele 4 opțiuni disponibile în secțiunea cu “Browse”:
-
3.a Audience Segments
- Audience Segments iți permite să alegi demografice detaliate ale audienței tale preferate.
- Who they are din coloana din dreapta cupa ce dați click pe Browse iți permite să alegeți demografice detaliate ale audienței dvs. preferate, precum statutul marital, nivelul de educație, sau vârsta copiilor lor.
- What their interests and habits are se referă la targetarea persoanelor în funcție de interese și obiceiuri online.
- What they are actively researching or planning include persoane care, în funcție de istoricul lor de căutare, Google presupune că sunt cele mai susceptibile să cumpere.
- Your combined audience segments si Your custom audience segments este pentru remarketing. Pe baza datelor adunate din alte aplicații conectate la Google Ads (precum Google Analytics), anunțurile dvs. sunt afișate persoanelor care au vizitat deja site-ul dvs. web sau canalul dvs. YouTube.
- Pont: Pentru o mai bună organizare și claritate în privința performanței campaniilor tale, crează mai multe Grupuri de Anunțuri, fiecare având o audiență specifică. Făcând asta, poți ajusta și licita pentru fiecare audiență (grup de anunțuri) în funcție de datele primite în timp real.
-
3.b. Date Demografice
-
3.c. Content Targeting (Not Recommended)
- Nu recomand modificarea acestor setări de "Content". Motivul pentru care nu recomand utilizarea acestei funcții este simplu: targetarea pe baza conținutului din jurul anunțului este mai mult o abordare de șansă. Asta pentru că pe un site web găsiți vizitatori cu tot felul de interese si nu care au doar un singur interes.
Cu toate acestea, dacă dorești să încerci această opțiuni, să vedem cele 3 variante disponibile:
- Keywords: anunțul va fi afișat pe paginile care au cuvintele cheie pe care le selectați.
- Topics: anunțul tau va fi afișat pe baza unor subiecte generale, cum ar fi site-urile de știri.
- Placements: alegi manual unul câte unul site-urile web pe care dorești să fie afișat anunțul; nu doar site-uri web, ci și aplicații mobile și categorii de aplicații mobile.
-
3.d. Optimized Targeting (Nu recomand)
Atâta timp cât te bazezi pe procese automate în speranța de rezultate mai bune, nu cred ca ești pe drumul cel bun. Îmi place să am control, așa că mențin această opțiune dezactivată. Dar dacă dorești să o încerci, nu este nimic greșit cu asta. Este doar o chestiune de preferință personală.
- Insa, după cum vedem in acest videoclip de pe YouTube, dacă sunteți o marcă mare și tot ce dorești este expunere a brandului tau si nu neapărat conversii, atunci poate este o funcție bună de avut. Dar dacă doriți conversii, lăsați această opțiune dezactivată.
-
4. Setările la nivel de reclama – Ad Level
Înainte de a ajunge la pagina de creare a anunțurilor, trebuie să alegeți una dintre cele trei opțiuni.
- Responsive Display Ads înseamnă că alegi o imagine și Google o optimizează automat pentru fiecare dimensiune a anunțului.
- Upload Display Ads înseamnă că trebuie să încărcați imagini individuale pentru fiecare dimensiune a anunțului.
- Copy Existing Ads se referă la utilizarea de detalii din anunțuri anterioare deja rulate în campaniile anterioare.
Diferența dintre Anunțurile Responsive și Upload Display Ads este următoarea: încărcați o imagine și Google o face responsivă pentru toate dimensiunile de anunț. În cazul celei de-a doua opțiuni, va trebui să încărcați imagini individuale pentru toate dimensiunile de anunț.
-
4.a. Ad Creation
Până acum, ne-am ocupat de aspectele mai tehnice ale creării campaniei de afișare. La nivelul Anunțului, este vorba despre partea creativă a campaniei dvs.
Anunțul necesita sa faci următoarele:
- Scrie 1-5 Titluri Principale,
- Scrie un Long Title (Titlu Lung)
- Scrie 1-5 Descrieri Advertorial
- Să selectezi doua sau mai multe imagini.
Pentru câmpul de imagini, poți alege fie ca Google să scaneze site-ul tau, să încarci propriile imagini sau să folosești imagini de tip stock photography.
Probabil nu vei reuși din prima sa creezi reclama afișata perfecta. Fa-o cat de bine poți, si e important sa știi ce ai făcut precis pentru a ști ce sa modifici data viitoare când ai destule date si informații.
-
4.b. More Options
La setarea cu “Mai Multe Opțiuni”, poți schimba culorile anunțului și poți adăuga un apel la acțiune Call-To-Action). E foarte recomandat sa adaugi un apel la acțiune precum “Prinde Oferta” pentru a stimula clicuri pe anunțul tau, daca asta incerci sa obtii.
- Nota: Înainte de a publica campania pentru campanii de afișare, nu uita să denumești descriptiv acest Grup de Anunțuri in baza audientei alese.
Ca exemplu, numele grupului de anunțuri ar putea fi ceva de genul: Barbati intre 24-35 de Ani Care au o Afacere.
Concluzie
Sper că acest ghid rapid te ajuta să te simți mai puțin copleșit și mai indraznet sa experimentezi in crearea de reclame afisate in reteaua de display Google.
Așa cum se întâmplă cu multe canale de marketing, e necesar sa ajustezi campania și strategia în funcție de datele primite in urma rulării reclamei. Este în regulă să greșești. Doar gresind vei afla ce funcționează mai bine si ce nu funcționează – ce va aduce cel mai mult profit si conversii.
➡️ Citeste si Ghid Pentru Reclame PPC (Google Ads)

Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.