Sfaturi pentru marketing pe rețetele de socializare
Home / Blog / Social Media / SFATURI SOCIAL MEDIA MARKETING
- Mergi direct la:
- De ce să construiți o audiență pe social media
- Sfaturi pentru crearea de profiluri pe social media
- Cum să dezvolți o audiență pe rețelele de socializare
- Cum să optimizezi campaniile planificate pe social media
- Cum să crești Engagement Rate pe social media
- Sfaturi pentru videos pe social media
- Sfaturi pentru creare de stories pe social media
- Cele mai bune sfaturi pentru a posta pe TikTok
-
De ce să construiți o audiență pe social media
Într-o lume în care oricine poate vinde produse de calitate la prețuri mici, folosind modele de afaceri precum dropshipping, ceea ce iți va menține afacerea în viață în prezent și în viitor este crearea unui brand solid.
Vezi această postare dacă vrei să afli cum să construiești o audiență pe social media prin reclame plătite.
-
Sfaturi pentru crearea de profiluri pe social media
- Creează conturi pe platformele majore, precum Facebook, Instagram, TikTok și YouTube, sau selectează platformele unde știi că își petrece timpul publicul tău țintă, pe baza cercetării audienței.
- Asigură-te că adaugi imagini de profil și copertă relevante și profită de ele pentru a-ți promova afacerea în mod eficient.
- Furnizează informații de contact, oferte curente și orice noutăți importante despre afacerea ta.
- Alege un limbaj familiar și apropiat de publicul tău țintă atunci când completezi descrierile de pe profilurile de social media.
- Menține coerența în ceea ce privește imaginile de profil și copertă pe toate platformele pe care creezi conturi.
-
Cum să dezvolți o audiență pe rețelele de socializare
- Începe prin a-ți invita prietenii cu aceleași interese să te urmărească sau să devină parte a audienței tale.
- Dacă ai deja clienți, invită-i să-ți dea like sau să se aboneze la profilurile tale
- Adaugă butoane de social media pe site-ul tău, inclusiv pe paginile de confirmare a plăților sau pe paginile de tip „Thank You Page”.
- Completează fiecare profil de social media cu link-uri către celelalte profile.
- Implică-te în grupurile relevante de pe platforme precum Facebook sau Reddit și furnizează informații utile în aceste grupuri.
- Adaugă link-uri către profilurile de social media în emailurile trimise în campaniile de email marketing.
- Fii consecvent și disciplinat în ceea ce privește programul postărilor pentru a inspira seriozitate și încredere.
- Oferă recompense sau conținut exclusiv pentru cei care sunt deja abonați la canalele sau profilurile tale.
- Postează conținut „uman”, cum ar fi citate, meme-uri sau GIF-uri. Acest tip de conținut poate crea o conexiune mai puternică cu publicul tău.
- Folosește hashtag-uri relevante pentru a-ți crește vizibilitatea postărilor.
-
Cum să optimizezi campaniile planificate pe social media
- Creează și programează conținut relevant și util pentru audiența ta.
- Efectuează cercetări pentru a înțelege discuțiile sau preocupările audienței tale țintă și creează conținut care să răspundă acestora.
- Identifică și colaborează cu influencerii din industria ta.
- Comunică cu publicul într-un mod autentic și uman, evitând o abordare prea rigidă de afacerist.
- Concentrează-te pe crearea de conținut de înaltă calitate, care oferă ceva de valoare audienței tale, fie că este amuzant sau educativ.
- Urmărește regula de 20/80 – 20% din conținut să fie conținut promoțional iar 80 să fie conținut non-promoțional.
-
Cum să crești rata de implicare pe social media (Engagement Rate)
- Respectă timpul abonaților tăi pe rețelele de socializare, publicând conținut ușor de citit și mergând direct la subiect.
- Postează conținut care oferă valoare, cum ar fi conținut amuzant, educativ sau informativ.
- Implică-ți audiența prin crearea de postări care conțin întrebări sau sondaje.
- Profită de toate tipurile de continut, cum ar fi GIF-uri, meme-uri, citate, infografice, etc.
- Comunică într-un stil autentic, asemenea unui om real, folosind emoticoane sau expresii care să aducă o notă de "umanitate".
-
Sfaturi pentru videos pe social media
După cum am mai discutat în postarea cu tipurile principale de conținut, videourile sunt probabil cea mai bună armă a unui marketer.
- Captivează-ți audiența în primele 3 secunde cu momente importante din timpul videoclipului sau făcând o promisiune sau ofertă până la finalul videoclipului.
- Utilizează subtitrări pentru videoclipuri, deoarece studiile au arătat că 85% din videoclipuri sunt vizionate fără sunet.
- Optează pentru un format de videoclip ușor de vizionat pe orice tip de ecran sau editează același videoclip în formate diferite, precum formatul panoramic (1920 x 1080 pentru YouTube), formatul portret (1080 x 1920 pentru stories și shorts) sau formatul pătrat (1080 x 1080 pentru ambele).
- Profită de formatul video live pentru a transmite în direct "secrete" din spatele scenei sau orice alt conținut util pentru audiența ta.
-
Sfaturi pentru creare de stories pe social media
- Folosește stories pentru a dezvălui și alte aspecte ale afacerii tale, precum conținut needitat sau momente dinaintea unui eveniment. Acest lucru poate ajuta la conectarea mai profundă cu audiența ta.
- Profita de conceptul de instagram takeover (preluare instagram) pentru a obține urmăritori noi și a crește gradul de conștientizare a brandului. (Acesta implică permiterea altor utilizatori să preia temporar controlul contului tău pentru a împărtăși propriul lor conținut.)
- Folosește caracteristicile speciale de pe Instagram Stories, cum ar fi Boomerang (pentru clipuri video inovatoare), numărătoarea inversă (pentru evenimente și lansări), sondaje și altele pentru a face conținutul tău mai atractiv și interactiv.
- Adaugă hashtag-uri relevante și locații la stories pentru o vizibilitate sporită. Acest lucru poate ajuta la atragerea unor audiențe noi și la creșterea expunerii conținutului tău. Vezi acest video pentru a învăța cum să folosești hashtag-urile pe Instagram.
-
Cele mai bune sfaturi pentru a posta pe TikTok
- Postează frecvent, deoarece algoritmul TikTok se bazează pe interese, ceea ce înseamnă că poți obține milioane de vizualizări chiar și fără mulți abonați, postând conținut interesant.
- Fii la curent cu trendurile noi, precum cele legate de TikTok green screen sau melodii populare, și utilizează-le în propriile tale videoclipuri.
- Fii spontan și nu te concentra excesiv asupra calității producției video sau asupra planificării. TikTok este cunoscut pentru conținutul spontan și autentic.
- Creează videoclipuri scurte și concise. Păstrează-ți mesajul sau ideea la subiect și atrage atenția în primele secunde ale videoclipului.
- Refolosește conținutul de pe TikTok și distribuie-l pe alte platforme, precum YouTube Shorts, pentru a-ți extinde prezența online.
- Colaborează cu influenceri pe TikTok care activează în industria ta sau au o audiență căreia îți dorești să vinzi.
- Interacționează cu comentariile făcute la videoclipurile tale. Răspunde cu noi TikTok-uri în loc de text, astfel încât să păstrezi angajamentul și implicarea.
- Nu te lua prea în serios, postează conținut amuzant sau adaugă o latură sau perspectivă diferită.
Cuvinte de final
➡️ Vezi și postarea cu Strategie Marketing de Conținut în 5 Pași.
Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.