Strategie Marketing de Conținut in 5 Pași
Marketingul de conținut este un aspect esențial al oricărei strategii de afaceri online. Prin crearea și distribuirea de conținut de calitate, afacerea ta poate construi o prezență online semnificativă și menține relevanța în fața publicului țintă.
- mergi direct la:
- Ce este marketing-ul de conținut?
- Avantajele marketingului de continut
- Cinci elemente ale unei strategii de marketing de conținut:
- 1. Cercetare si analiza
- 2. Planificare conținut
- 3. Publicarea conținutului
- 4. Măsurarea performanțelor
- 5. Ajustează și adaptează strategia de marketing de conținut
- Conținut Evergreen (veșnic verde)
- Conținut topical (de actualitate)
-
Ce este marketing-ul de conținut?
- Marketingul de conținut este este o strategie de tip inbound marketing care constă în crearea și distribuirea de conținut valoros pentru a atrage, angaja și reține clienți. Acest conținut poate lua forma de articole, bloguri, videoclipuri, infografice, podcast-uri și multe altele.
-
Avantajele marketingului de continut
- Atrage clienți interesați: Prin crearea de conținut relevant pentru publicul tău țintă, poți atrage persoane interesate de produsele sau serviciile tale înainte de a le vinde.
- Construiește o comunitate: Conținutul de calitate poate ajuta la construirea unei comunități de persoane interesate de domeniul tău de activitate, ceea ce poate duce la relații durabile cu clienții.
- Creste autoritatea online: Publicarea constantă de conținut de valoare poate îmbunătăți poziționarea afacerii tale în motoarele de căutare și poate crește autoritatea ta în domeniul respectiv.
- Creează un sentiment pozitiv față de brand: Conținutul de calitate poate construi încredere și un sentiment pozitiv în rândul publicului tău țintă înainte ca aceștia să devină clienți.
-
Cinci elemente ale unei strategii de marketing de conținut
- Cercetare si analiza
- Planificare continut
- Publicare continut
- Masurare performante
- Ajusteaza si adapteaza
-
1. Cercetare si analiza
-
2. Planificare conținut
2A. Găsirea de idei pentru conținut:
2B. Decizia privind canalele de marketing:
2C. Alegerea tipului de conținut:
Alege tipurile de conținut cu care audiența ta interacționează zilnic. De exemplu, dacă petrec mai mult timp pe TikTok vizionând videoclipuri scurte, atunci e posibil să folosești acest format. În schimb, dacă preferă videoclipuri lungi, YouTube poate fi mai potrivit.
2D. Definirea limbajului și tonalității conținutului:
Alege un limbaj și o tonalitate care se potrivesc cu audiența ta. Poate fi mai adecvat un limbaj argotic sau unul mai profesional, în funcție de preferințele și obiceiurile audienței.
2E. Utilizarea conținutului curatoriat:
Conținutul curatoriat implică reutilizarea conținutului creat de alții pe propriile tale pagini. Poți face rezumate ale articolelor lungi, poți critica date specifice sau poți aduna informații din diverse surse și le poți redistribui ca un conținut agregat.
-
3. Publicarea conținutului
-
4. Măsurarea performanțelor
-
5. Ajustează și adaptează strategia de marketing de conținut
Având acum date clare despre performanța conținutului publicat, este momentul să ajustezi și să adaptezi strategia. Dacă conținutul cu tutoriale de fotografie pentru telefon a avut mai mult succes, probabil vei aloca 30% mai multe resurse în acel tip de conținut.
Sau poți decide să împarți resursele și să încerci un nou tip de conținut pe care nu l-ai experimentat încă. De exemplu, ai putea aloca 15% din resurse pentru conținut nou despre fotografie pentru telefon și 15% pentru conținut care compară calitatea foto-video între diverse modele de telefoane.
Conținut Evergreen (veșnic verde)
- Exemplu de conținut evergreen (veșnic verde)
Un exemplu de conținut „evergreen” pentru afacerea noastră, care vinde o nouă aplicație de editare foto, ar putea fi: „Greșeli de evitat când începi să practici fotografia” sau „Ghidul începătorilor pentru achiziționarea primei camere foto.„
Conținut topical (de actualitate)
- Exemple de continut topical (de actualitate)
Dacă revenim la exemplul nostru cu promovarea unei noi aplicații de editare foto, un conținut „topical” ar putea fi „Cum să adaugi zăpadă digitală în poze„.
Un alt exemplu, luat din Marea Britanie, este campania populară a companiei de ochelari de vedere, Specsavers. Aceștia au profitat de trendul unei rochii pe care unii o vedeau albastră și alții galbenă și au creat o campanie de conținut în 2015, asemănătoare celei prezentate mai jos:
Concluzie
O strategie de conținut online bine pusă la punct poate aduce numeroase beneficii afacerii tale, atât în prezent, cât și pe termen lung. Deși poate fi provocator să creezi și să distribui conținut de calitate la scară largă, este important să ții cont că publicitatea plătită devine din ce în ce mai costisitoare. Cu cât cererea este mai mare și mai mulți devin conștienți de eficiența lor, cu atât mai scumpe vor fi reclamele precum PPC Ads.
Prin urmare, o strategie de marketing prin conținut poate reprezenta exact ceea ce afacerea ta are nevoie pentru a atrage și menține publicul țintă, construind o prezență online semnificativă și dezvoltând o relație solidă cu clienții.
Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.