Strategie Marketing de Conținut in 5 Pași

Marketing De Conținut Strategie 5 Pasi Simpli - Coperta

Home / Blog / Continut / STRATEGIE Marketing de Conținut

Pentru a face lucrurile usor de implementat si usor de masurat e important sa ai o strategie de continut cat mai clara.
Acești 5 pași ai unei strategii de marketing de conținut te vor ghida în crearea popriei strategii pentru afacerea ta sau clienții tăi.
Pentru a maximiza eforturile de creare de conținut, primul pas în strategia de content marketing este să ai un public țintă clar definit.
Aflând date demografice, psihografice și date de comportament în urma analizei asupra audienței tale țintă, vei crea conținutul cu impactul cel mai mare
Spre exemplu, dacă audiența ta țintă sunt bărbați între 18-24 de ani care petrec mult timp pe YouTube și TikTok, atunci nu va fi practic să creezi și să postezi conținut pentru Facebook sau Instagram.
În baza datelor aflate despre audiența ta țintă, este timpul acum să îți formulezi un plan de conținut. Acest pas important în strategia marketingului de conținut poate fi împărțit în 5 elemente.

2A. Găsirea de idei pentru conținut:

Analizează concurența ta și cercetează dacă aceștia au o strategie de conținut eficientă. Astfel poți observa ce tactici funcționează bine și ce nu, ajutându-te să îți dezvolți propria strategie.
Folosește-ți cunoștințele personale despre industrie și produse pentru a genera idei de conținut. Gândește-te la întrebările pe care le-ai avut când ai început să folosești sau să cauți produsul pe care îl vinzi acum.

2B. Decizia privind canalele de marketing:

Optează pentru cele mai eficiente canale de marketing, dar concentrează-te pe 2-4 platforme unde audiența ta își petrece deja timpul.

2C. Alegerea tipului de conținut:

Alege tipurile de conținut cu care audiența ta interacționează zilnic. De exemplu, dacă petrec mai mult timp pe TikTok vizionând videoclipuri scurte, atunci e posibil să folosești acest format. În schimb, dacă preferă videoclipuri lungi, YouTube poate fi mai potrivit.

2D. Definirea limbajului și tonalității conținutului:

Alege un limbaj și o tonalitate care se potrivesc cu audiența ta. Poate fi mai adecvat un limbaj argotic sau unul mai profesional, în funcție de preferințele și obiceiurile audienței.

2E. Utilizarea conținutului curatoriat:

Conținutul curatoriat implică reutilizarea conținutului creat de alții pe propriile tale pagini. Poți face rezumate ale articolelor lungi, poți critica date specifice sau poți aduna informații din diverse surse și le poți redistribui ca un conținut agregat.

Acestea sunt elementele importante de luat în considerare în pasul doi al strategiei de marketing de conținut. Pasul trei implică publicarea efectivă a conținutului, pas în care poți decide cum și unde să distribui ideile pe care le-ai creat.
La pasul trei al strategiei de marketing de conținut, este momentul să publici conținutul pe platformele alese. În plus față de postarea pe profilurile și paginile tale personale, poți aplica și alte tactici pentru a obține un impact mai mare.
De exemplu, te poți alătura grupurilor de Facebook din industria ta sau poți colabora cu influenceri pentru a face cunoscut noul tău conținut la care ai lucrat din greu.
La pasul patru, este crucial să analizezi și să măsori datele referitoare la conținutul publicat. Această etapă este esențială în orice strategie de marketing, deoarece te va ajuta să înțelegi care eforturi au adus rezultatele dorite și care nu și-au atins ținta.
Dacă luăm exemplul promovării unei aplicații de editare foto, presupunem că ai produs 30 de articole despre fotografia cu telefon și 30 de articole despre fotografia cu aparat foto.
După 3 luni de la publicarea conținutului, analizezi datele și observi că articolele despre fotografia cu telefon au generat cu 50% mai multe conversii decât cele despre fotografia cu aparat foto.
Având aceste date, vei ajusta natural distribuția resurselor pentru a crea conținut mai eficient. În loc de o distribuție 50/50, acum poate vei alege să aloci resursele în proporție de 80/20 în favoarea conținutului despre fotografia cu telefon, având în vedere succesul său mai mare.

Având acum date clare despre performanța conținutului publicat, este momentul să ajustezi și să adaptezi strategia. Dacă conținutul cu tutoriale de fotografie pentru telefon a avut mai mult succes, probabil vei aloca 30% mai multe resurse în acel tip de conținut.

Sau poți decide să împarți resursele și să încerci un nou tip de conținut pe care nu l-ai experimentat încă. De exemplu, ai putea aloca 15% din resurse pentru conținut nou despre fotografie pentru telefon și 15% pentru conținut care compară calitatea foto-video între diverse modele de telefoane.

În continuare, putem discuta despre cele două mari tipuri de conținut: conținutul „evergreen” (vesnic verde) și conținutul de actualitate.

Conținut Evergreen (veșnic verde)

Din perspectiva unei strategii de conținut, conținutul „evergreen” (vesnic verde) va reprezenta cea mai mare parte din conținutul creat și distribuit. Acesta include tutoriale, conținut „how-to,” ghiduri pentru începători, studii de caz și liste de verificare (checklists).

Un exemplu de conținut „evergreen” pentru afacerea noastră, care vinde o nouă aplicație de editare foto, ar putea fi: „Greșeli de evitat când începi să practici fotografia” sau „Ghidul începătorilor pentru achiziționarea primei camere foto.

Conținut topical (de actualitate)

Conținutul „topical” sau de actualitate este mai dificil de perfecționat și de implementat în strategiile de marketing prin conținut, dar poate fi foarte benefic pentru afacerea ta.
Exemple de conținut „topical” (de actualitate) pot include tendințe curente, evenimente anuale precum Ziua României sau, cel mai simplu exemplu, conținutul și reclamele create în timpul sărbătorilor de Crăciun, care sunt relevante doar în acea perioadă a anului.

Dacă revenim la exemplul nostru cu promovarea unei noi aplicații de editare foto, un conținut „topical” ar putea fi „Cum să adaugi zăpadă digitală în poze„.

Un alt exemplu, luat din Marea Britanie, este campania populară a companiei de ochelari de vedere, Specsavers. Aceștia au profitat de trendul unei rochii pe care unii o vedeau albastră și alții galbenă și au creat o campanie de conținut în 2015, asemănătoare celei prezentate mai jos:

Concluzie

O strategie de conținut online bine pusă la punct poate aduce numeroase beneficii afacerii tale, atât în prezent, cât și pe termen lung. Deși poate fi provocator să creezi și să distribui conținut de calitate la scară largă, este important să ții cont că publicitatea plătită devine din ce în ce mai costisitoare. Cu cât cererea este mai mare și mai mulți devin conștienți de eficiența lor, cu atât mai scumpe vor fi reclamele precum PPC Ads.

Prin urmare, o strategie de marketing prin conținut poate reprezenta exact ceea ce afacerea ta are nevoie pentru a atrage și menține publicul țintă, construind o prezență online semnificativă și dezvoltând o relație solidă cu clienții.

Un detaliu important este că nu trebuie să ai un conținut perfect. Nu este necesar să creezi videoclipuri la nivelul producțiilor de la Hollywood sau articole care să câștige premii în jurnalism. Atâta timp cât conținutul tău oferă valoare sau ajută publicul tău în vreun fel, strategia ta de marketing de conținut va avea tot ce-i trebuie pentru a avea succes.
0 0 voturi
Article Rating
Abonează-te
Notificare pentru
guest
0 Comments
Feedback-uri În Linie
Vezi toate comentariile
0
Ce părere ai de acest articol?x
Scroll to Top
SEONEO.RO - logo

Alege directia in care dam START

Un site nou?

Servicii SEO?

Creare Website

iconita serviciu realizare site wordpress

Servicii SEO

iconita servicii SEO Iasi Romania
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

Consultatie gratuita 

creare site wordpress

1. Date de Contact
2. Informatii despre noul site
3. Alte informatii
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

PROGRAMEAZA
CONSULTATIE SEO GRATUITA

1. Date de Contact
2. Informatii despre site-ul tau
3. Alte informatii