Rezultate Organice vs Rezultatele Plătite (PPC)

Deși par asemănătoare, rezultatele organice și cele plătite în paginile Google reprezintă două domenii distincte, fiecare avându-și propriile sale avantaje și dezavantaje.
- Mergi direct la:
- Ce Sunt Rezultatele Organice În Google
- Beneficiile Rezultatelor Organice
- Ce Sunt Rezultatele Google Plătite (PPC)
- Beneficiile Rezultatelor Plătite
- Asemănări între Rezultate Organice și Plătite
- Diferențele Principale Dintre Rezultatele Organice și Rezultate
- Rezultate Plătite Vs Rezultate Organice (SEM Vs SEO)
-
Ce sunt rezultatele organice in Google
Rezultatele organice de căutare reprezintă pagini web care și-au câștigat poziționarea pe prima pagină a motorului de căutare Google într-un mod „gratuit” și organic, prin intermediul tehnicilor de optimizare atât SEO on-page, cat și SEO off-page. Aceste tehnici solicită adesea o investiție semnificativă de efort, resurse și timp
În ceea ce privește rezultatele organice obținute prin optimizare SEO, poți influența ce cuvinte cheie vor declanșa afișarea paginii tale, dar nu deții un control absolut de 100%.
-
Beneficiile rezultatelor organice
- 70-80% dintre toți utilizatorii dau clic pe rezultatele organice din căutări, care nu sunt plătite.
- Poziționarea rezultatelor căutării pentru site-ul tău poate dura săptămâni, luni sau chiar ani.
- Utilizatorii acordă mai multă încredere rezultatelor organice decât reclamelor plătite.
- Cu excepția cuvintelor cheie de tranzacționare aglomerate de rezultate plătite, rezultatele organice au, de obicei, o rată de conversie mai bună pentru scopul dorit.
- Deși SEO-ul organic necesită investiții, este mai rentabil decât reclamele plătite.
-
Ce sunt rezultatele Google platite (PPC)
Rezultatele Plătite înseamnă că plătești direct Google pentru a-ți afișa pagina în primele rezultate de căutare. Acestea sunt afișate aproape instantaneu și sunt actualizate rapid, fără a necesita efortul și timpul necesare pentru clasamentele organice.
În cazul rezultatelor Pay-Per-Click (Plată-pe-Clic), ai control total asupra interogărilor de căutare care vor declanșa afișarea reclamei tale.
-
Beneficiile rezulatelor platite
- Ai control total și poți modifica rapid ceea ce utilizatorul vede în rezultatele căutării.
- În comparație cu o reclamă TV sau radio care poate necesita mai multe interacțiuni și întâlniri, în Google Ads poți să-ți gestionezi anunțurile chiar de pe telefonul tău.
- Faptul că utilizatorul poate scrie o căutare pe telefon oriunde merge, oricând, este un mare avantaj când vrei să-ți direcționezi anunțurile către o anumită locație sau către cuvinte cheie specifice (de exemplu, “magazin reparații biciclete aproape de mine”).
- Ai posibilitatea de a promova oferte care sunt valabile doar o perioadă limitată, cum ar fi coduri de reducere sau vânzări.
-
Asemenari intre rezultate organice si platite
- Ambele apar pe pagina rezultatelor motorului de căutare (SERP).
- Ambele au nevoie de cuvintele cheie introduse de utilizator pentru a afișa reclama ta sau rezultatul organic.
- Ambele necesită cercetare de cuvinte cheie.
- Atât anunțurile organice, cât și cele plătite au nevoie de o pagină de destinație pe care utilizatorul ajunge după ce dă clic pe reclamă sau pe rezultatul organic.
- Ambele au titluri clicabile, link-uri către site-uri și descrieri meta.
-
Diferentele principale dintre rezultatele organice si rezultate
- Rezultatele plătite apar instantaneu pe prima pagină, pe când obținerea unui loc în rezultatele organice poate dura luni sau chiar ani.
- Anunțurile plătite sunt afișate inaintea rezultatelor organice.
- Pentru rezultatele organice, ai nevoie de o strategie de marketing de conținut cu informații valoroase, pe când pentru anunțurile plătite, conținutul nu e la fel de crucial.
- În căutările organice, informațiile din rezultate provin din pagina de destinație, în timp ce pentru reclamele PPC, poți folosi o pagină de destinație diferită fata de cea afisata in motor de cautare.
- Calcularea ROI-ului e mai complicată pentru rezultatele organice față de cele plătite.
- Anunțurile au un mic indicator “Sponzorizat”.
- Iar traficul Plată-pe-Clic e trafic pe care îl plătești în mod direct.
-
Rezultate platite vs rezultate organice (SEM vs SEO)
- Dacă ai pagini care încă nu sunt clasate în Google, poți invata sa creezi reclame Google Ads pentru a umple golurile lăsate de rezultatele organice și pentru a crește vizibilitatea conținutului tău mai puțin popular.
- Dacă deja te afli pe prima pagină, dar nu în poziția de top, poți plăti pentru anunțuri PPC pentru a ajuta acea pagină să ajungă în vârful listei. Verifica acest articol de la Moz care explică cum Rezultatele Plătite pot influența pozitiv Rezultatele Organice.
- Utilizarea anunțurilor plătite împreună cu rezultatele organice te va ajuta să atragi atât utilizatorii care caută de pe desktop, cât și pe cei de pe dispozitive mobile. Pe dispozitivele mobile utilizatorul trebuie să dea srcroll în jos pentru a trece de anunțul plătit, ceea ce înseamnă că este mai probabil ca utilizatorii de pe mobil să dea clic pe primele rezultate. Pe dispozitivele desktop, este mai ușor să treaca peste rezultatul platit și să dea clic pe rezultate organice.
- Atunci când pagina ta apare atât ca rezultat organic, cât și ca anunț plătit, va crește vizibilitatea ta. Utilizatorul are cel mai mare probabil să dea clic pe oricare dintre ele.
Concluzie
Personal, sunt adept al ambelor canale de marketing. Practicând SEO vei primi feedback asupra eforturilor în săptămâni sau luni, timp de așteptare pe care îl poți utiliza pe reclame plătite, deoarece aici primești feedback și rezultate aproape instant.

Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.