Ghid practic SEO pe Pagină 2024

Ce Este SEO Pe Pagina On Page - Coperta Postare Cu Grafice

Home / Blog / SEOCe este SEO PE Pagină 

Dacă ar fi comparăm un site cu un copac plantat, optimizarea pe pagină (on-page SEO) ar reprezenta îngrijirea și pregătirea solului în care este plantat copacul.

 

În funcție de câtă grijă și efort se acordă in îngrijirea copacului, fructele vor fi pe măsura. În cazul unui site web, solul sau SEO pe pagină reprezintă munca depusa pe site, iar fructele sale sunt traficul organic.

În această postare, vei afla despre elemente SEO on-page care pot fi împărțite în două categorii mari: SEO pre-click și SEO post-click.

 

De asemenea, voi împărtăși câteva uneltele gratuite de SEO pe care le poți folosi pentru cercetare și analiză SEO.

SEO Pre-Click sunt elementele SEO pe pagină care sunt vizibile în motoarele de căutare și care, pe lângă necesitatea optimizării SEO, necesită și optimizare pentru a atrage clicuri.
Fiind cel mai mare element al unei pagini web în rezultatele căutării pe Google, titlul este un element de mare importanță din perspectiva SEO on-page.

Deși nu este vizibil pe pagina web, ci doar în rezultatele motorului de căutare. Este foarte important să ai cuvântul cheie țintă întotdeauna în titlul paginii. Pentru a înțelege mai bine cum să scrii un titlu SEO optimizat, iată câteva sfaturi SEO.

Aceste elemente sunt scrise în codul paginii web și sunt vizibile doar în pagina motorului de căutare. Descrierile meta nu au o influență directă asupra SEO, dar pot influența dacă utilizatorul va face clic pe pagina ta în rezultatele Google.
În prezent, Google rescrie destul de des descrierile meta dacă crede că vor fi mai relevante pentru utilizator și căutarea efectuată. Cu toate acestea, este în continuare o practică bună să scrii propriile descrieri meta de calitate care să atragă clicuri.
Lungimea optimă pentru descrierile meta este de aproximativ 158 de caractere pe desktop, iar pentru smartphone, este bine să nu depășească 120 de caractere.
Un element SEO cu o greutate mica, URL-ul paginii este vizibil atat in motorul de cautare cat si in bara de adresa a paginii.

URL-ul sau slug-ul paginii sunt cuvintele de dupa .com (site.com/ce-este-seo/) si are o influenta pozitiva din punct de vedere SEO insa poate avea beneficii si in afara motorului de cautare. Atunci cand pagina e distribuita pe retelele de socializare link-ul este vizibil si descriptiv asupra topicului paginii iar asta poate atrage click-uri.

Prin urmare e foarte important sa ai un URL care sa descrie continutul paginii si sa includa o variatie cat mai apropiata cuvantul cheie tinta.

➡️ Pont rapid: Înainte de a publica o pagină nouă, poți verifica cum va arăta pe pagina de rezultate Google folosind o unealtă precum cea de la mangools.com care te va atenționa și asupra lungimii elementelor discutate până acum: titlu, descriere meta și URL slug.

Vom vorbi acum despre elementele SEO On-Page de tip Post-Click care sunt vizibile pe pagina web și nu sunt vizibile în motorul de căutare.

Notă: Google rescrie des descripțiile meta extrăgând conținut de pe pagină, așadar putem spune că descripțiile meta se suprapun și în categoria SEO pre-click.

În comparație cu titlul paginii, care este vizibil doar în motorul de căutare, heading-ul este similar cu titlul paginii, dar este vizibil pe pagina web.
Asemănător cu titlul meta al paginii, care este cel mai important pentru SEO Pre-Click, heading-ul este cel mai vizibil și mai mare element de pe pagină pentru Post-Click SEO.

Fiind al doilea cel mai important element SEO pe pagină, urmează aceste sfaturi pentru scrierea de heading-uri:

Subheading-urile au rolul de a crea o ierarhie și o structură a paginii, dar au și o anumită importanță în ceea ce privește SEO, mai ales subheading-ul de tip < h2>. Scopul lor este să ajute utilizatorii să scaneze pagina înainte de a decide dacă vor să citească întreaga pagină.

Privind lucrurile din perspectiva Experienței Utilizatorului și SEO, este ușor de înțeles că este important să ai o structură a paginii cât mai intuitivă pentru utilizatori – o structură bună de subheading-uri poate face diferența dintre un utilizator care continuă să exploreze pagina și unul care părăsește site-ul.

Nu e o supriza ca textul in sine al paginii este considerat un element SEO heavyweight care are o influenta mare asupra succesului SEO al paginii.
Poți avea toate elementele SEO pe pagină optimizate ca la carte, însă dacă conținutul în sine al paginii nu răspunde căutării efectuate de utilizator, atunci Google va decide că acea pagină nu este utilă și nu va fi clasată pe primele poziții în Google.

Deși un element SEO ușor, imaginile pot face o mare diferență în calitatea experienței utilizatorilor pe pagină. 

După cum spune și expresia clasică „o imagine face cât o mie de cuvinte”, imaginile chiar ajută SEO și experienței utilizatorului, făcând pagina mai completă și mai memorabilă.

Imaginile pot, de asemenea, aduce vizite prin căutarea în Google, folosind Google image search, ceea ce mărește șansele de a primi vizite de la utilizatorii care caută activ ceea ce vinzi.

După cum am vorbit în postarea despre cum funcționează Google, mijlocul principal prin care roboții Google găsesc pagini și site-uri noi pe internet sunt link-urile de legătură sau hyperlinks).

Inserate strategic din punct de vedere SEO, atât cât și într-un mod natural, pentru o experiență mai bună a utilizatorului, link-urile de legătură pe pagină pot avea efecte benefice pe care nu vrei să le omiți.
Mai jos, voi recomanda câteva unelte SEO pe care le poți folosi gratis, împreună cu unelte SEO care au perioade gratuite în care le poți încerca fără să introduci datele cardului.
↗️ Descoperă cuvinte cheie noi și cercetează cuvântul cheie țintă folosind acest tool gratuit de la ahrefs pentru generare de cuvinte cheie.

↗️Acest Rank Tracker Free Tool de la ahrefs va dezvălui poziția site-ului tău pentru cuvântul cheie țintă.

↗️ Keyword Surfer (extensie Chrome): Acesta este un instrument pentru browser care îți oferă date despre volumele de căutare și CPC pentru cuvinte cheie direct în rezultatele căutării Google.

↗️ O altă unealtă foarte apreciată pentru găsirea de cuvinte noi de tip long tail este aceasta de la KeywordTool.io.

↗️ Soovle.com o unealtă simplă pentru cuvinte cheie care extrage automat sugestiile din bara de căutare din mai multe motoare de căutare.

↗️ Însă cea mai bună unealtă direct de la Google pentru verificarea cuvintelor cheie pentru care site-ul tău deja rankează, împreună cu multe alte avantaje, este Google Search Console. Notă: este nevoie să verifici site-ul printr-o metodă precum încărcarea unui fișier în directorul rădăcină al site-ului din cPanel

↗️ Altă unealtă de la Google care, deși nu arată volumul exact de căutări pentru cuvinte cheie, poate fi utilizată cu succes pentru a descoperi cuvinte cheie noi – Planificatorul de cuvinte Cheie Google Ads.

↗️ Pentru a avea statistici despre site-urile tale direct în pagina Google și pentru a efectua o analiză a paginii împreună cu alte mici unelte, poți utiliza acest SEO Toolbar extension, din nou de la ahrefs.

↗️ SEO Spider de la Screaming Frog este o unealtă desktop, poți să-ți descoperi orice problemă pe site, atât din perspectiva SEO on-page, cât și din cea a SEO tehnic.

NotaVersiunea gratuită îți oferă acces nelimitat la scanarea a 500 de link-uri per site.

↗️ SEO Power Suite este o altă unealtă desktop care analizează și urmărește evoluția site-ului tău sau a competitorilor pentru cuvinte cheie alese, împreună cu multe alte beneficii.

↗️ Pentru o unealtă SEO completă dar cu acces limitat, îți poți face cont pe SEMRush și beneficia de 10 analizări limitate ale propriilor site-uri sau ale competitorilor. Poți de asemenea folosi varianta de Free trial de 7 zile și să anulezi plata cu o zi înainte dacă îți este de ajuns să folosești unealta pentru 6-7 zile.

↗️ O unealtă SEO completă destul de bună cu propriile date analitice este Ubersuggest. Varianta free îți oferă câteva date la 3 site-uri pe zi pe un singur cont creat la ei.

In concluzie

După cum vedeți, SEO pe pagină poate părea copleșitor. Unele aspecte pot fi ușurate prin utilizarea de module WordPress precum Rank Math SEO sau Yoast SEO. Chiar și scrierea unui articol complet optimizat pentru SEO poate fi ușurată prin utilizarea conștiincioasă de programe avansate de inteligență artificială precum Surfer AI, Agility Writer sau Jasper AI.

Însă, în final, SEO pe pagină este despre oferirea unei experiențe bune utilizatorului, nu doar prin informațiile cele mai bune, ci și oferite într-un mod care se potrivește cu așteptările audienței tale țintă. Spre exemplu, dacă ai o audiență cu vârsta între 40 și 65 ani, nu vei folosi limbaj sau tipuri de conținut pentru o audiență de 18-25 ani.

Cam asta a fost despre îngrijirea solului, sau despre SEO pe pagina. Pentru un copac de succes care va oferi fructe tot anul vezi aceasta postare despre off-page SEO (SEO în afara paginii) pentru a învață cum sa influențezi factorii externi precum ploaia si soarele 🙂 .

Ca sfat practic, încearcă să te urmărești pe tine căutând pe Google și fii atent la așteptările și cuvintele cheie pe care le folosești când cauți informația dorită. Apoi aplică această autoanaliză în propria optimizare SEO pe pagină, atât a cuvintelor cheie scrise pe pagină, cât și a structurii informației.
0 0 voturi
Article Rating
Abonează-te
Notificare pentru
guest
0 Comments
Feedback-uri În Linie
Vezi toate comentariile
0
Ce părere ai de acest articol?x
Scroll to Top
SEONEO.RO - logo

Alege directia in care dam START

Un site nou?

Servicii SEO?

Creare Website

iconita serviciu realizare site wordpress

Servicii SEO

iconita servicii SEO Iasi Romania
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

Consultatie gratuita 

creare site wordpress

1. Date de Contact
2. Informatii despre noul site
3. Alte informatii
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

PROGRAMEAZA
CONSULTATIE SEO GRATUITA

1. Date de Contact
2. Informatii despre site-ul tau
3. Alte informatii