Ghid optimizare SEO On-page 2024

Dacă ar fi comparăm un site cu un copac plantat, optimizarea SEO pe pagină (SEO on-page) ar reprezenta îngrijirea și pregătirea solului în care este plantat copacul.
În funcție de câtă grijă și efort se acordă in îngrijirea copacului, fructele vor fi pe măsura. În cazul unui site web, solul sau SEO pe pagină reprezintă munca depusă pe site, iar fructele sale sunt traficul organic.
- Sări direct la:
- SEO Pre-Click (elementele vizibile in motorul de Căutare)
- Titlul pagini (meta title)
- Descrierile meta (meta descriptions)
- Slug-ul URL (URL slug) sau linkul.
- SEO Post Click (elementele Vizibile pe pagina)
- Elementul heading (sau Headline)
- Elementele subheading
- Textul paginii (Body copy)
- SEO pe pagină – Imaginile
- Hyperlinks (Linkuri de legatura)
- Unelte gratuite SEO on-page si Off-Page
-
Ce Este On-Page SEO?
- SEO pe pagină (on-page SEO) se referă la totalitatea elementelor care influențează clasarea paginii unui site in motoarele de căutare. Desi sunt peste 200 de factori SEO, principalele elemente pentru SEO pe pagină sunt: titlul, headings, textul pe pagină (copy), imaginile, sau ancorele (hyperlinks).
În această postare, vei afla despre elemente SEO on-page care pot fi împărțite în două categorii mari: SEO pre-click și SEO post-click.
De asemenea, voi împărtăși câteva uneltele gratuite de SEO pe care le poți folosi pentru cercetare și analiză SEO.
-
Pre-click SEO - Titlurile meta < title>
Deși nu este vizibil pe pagina web, ci doar în rezultatele motorului de căutare. Este foarte important să ai cuvântul cheie țintă întotdeauna în titlul paginii. Pentru a înțelege mai bine cum să scrii un titlu SEO optimizat, iată câteva sfaturi SEO.
-
Sfaturi SEO pentru titlul meta
- Evită să-l faci mai lung de 60 de caractere, deoarece un studiu despre titlurile meta arată că cea mai comună lungime este între 58 și 60 de caractere.
- Titlul trebuie să descrie cât mai bine subiectul articolului prezentat.
- Deși Google a devenit foarte bun în a înțelege contextul cuvintelor, este încă o practică bună să incluzi cuvântul cheie cât mai exact posibil, așa cum l-ai cercetat și inclus în lista ta de cuvinte cheie.
- Include cuvântul cheie țintă în prima jumătate a titlului, ideal ar fi să fie printre primele cuvinte din titlu.
- Fă-l să fie lizibil și să pară un titlu natural, fără a părea forțat cu cuvântul cheie, doar pentru a profita de beneficiile sale SEO.
- Evită să folosești MAJUSCULE (litere mari) în titlurile paginilor, deoarece acestea pot să ocupe mai mulți pixeli și să mărească șansele ca titlul să fie afișat scurtat, afectând astfel performanța SEO.
- Scrie un titlu diferit față de celelalte pagini care deja apar în rezultatele Google pentru cuvântul cheie țintă.
- Folosește numele brandului în titlu dacă ești o afacere cunoscută cu autoritate în industria ta.
- Pe scurt, un titlu optimizat pentru SEO include cuvântul cheie țintă la început, reflectă conținutul paginii, este concis, ușor de citit, diferit de celelalte titluri din paginile similare, și are mai puțin de 60 de caractere.
-
Pre Click SEO – Descrierile Meta (meta descriptions)
-
Sfaturi SEO pentru scrierea descrierilor meta
- Nu folosi doar cuvântul cheie menționat în titlu, ci folosește și variații sau sinonime ale cuvântului cheie deja inclus în titlul paginii.
- Evită practica de umplere cu cuvinte cheie (keyword stuffing) - adaugă cuvintele cheie în mod inteligent și citibil, fără a părea forțat.
- Scrie descrieri meta concise și descriptive despre pagina promovată, dar în același timp să stârnească curiozitate pentru a crește CTR-ul (rata de clickuri).
- Fiecare descriere meta trebuie să fie unică pentru fiecare pagină de pe site.
- Analizează ce scriu competitorii tăi pentru a veni cu idei noi asupra scrierii propriilor descrieri meta.
- Pe scurt, o descriere meta bine optimizată care atrage clicuri are mai puțin de 160 de caractere, este unică pe site, include variații ale cuvintelor cheie și este suficient de concisă și descriptivă pentru a stârni curiozitatea.
-
SEO Pre-Click – URL-uri paginilor Web (linkurile)
URL-ul sau slug-ul paginii sunt cuvintele de dupa .com (site.com/ce-este-seo/) si are o influenta pozitiva din punct de vedere SEO insa poate avea beneficii si in afara motorului de cautare. Atunci cand pagina e distribuita pe retelele de socializare link-ul este vizibil si descriptiv asupra topicului paginii iar asta poate atrage click-uri.
-
Sfaturi SEO pentru optimizare URL-urilor
- Evită sa folosești URL-uri precum www.site.com/?p=1234.
- Evită să folosești cuvinte de legătură care nu sunt necesare, precum «și», «dar», «un», «sau»
- Scrie un URL scurt (maxim 5-60 de caractere) care sa se potrivească cu cuvintele din titlul paginii.
- Fa-l scurt dar si usor de citit.
- Nu folosi majuscule sau alte caractere, în afară de cratimă (-) (seoneo.ro/seo-pe-pagina/).
- Nu include același cuvânt de două ori - e posibil să ai un folder sau o categorie creată pe site, cum ar fi www.site.com/seo-pe-pagina/ce-este-seo-pe-pagina/.
- Pe scurt, pentru un URL slug optimizat SEO, acesta trebuie să fie scurt, descriptiv și să se apropie de cuvintele din titlul paginii, să includă doar cratime și să folosească doar litere mici, evitând cuvintele care se repetă.
Pont rapid: Înainte de a publica o pagină nouă, poți verifica cum va arăta pe pagina de rezultate Google folosind o unealtă precum cea de la mangools.com care te va atenționa și asupra lungimii elementelor discutate până acum: titlu, descriere meta și URL slug.
-
SEO Post Click (elementele vizbile pe pagina)
- Headings.
- Subheadings.
- Conținutul paginii (main copy).
- Imagini
- Hyperlinks (linkuri de legătura).
Notă: Google rescrie des descripțiile meta extrăgând conținut de pe pagină, așadar putem spune că descripțiile meta se suprapun și în categoria SEO pre-click.
- Headings.
- Subheadings.
- Continutul paginii (main copy).
- Imagini
- Hypelinks (linkuri de legatura).
-
Element SEO Post-Click – Headings < h1>
Fiind al doilea cel mai important element SEO pe pagină, urmează aceste sfaturi pentru scrierea de heading-uri:
-
Sfaturi SEO pentru optimizarea heading-urilor < h1>
- Fiecare pagină de pe site trebuie să aibă un singur heading, un singur < h1>.
- Asemenea titlului meta, heading-ul trebuie să descrie bine conținutul paginii.
- Include aceleași cuvinte cheie țintă sau variante apropiate incluse în titlul meta.
- Nu este necesar să fie exact același text scris în titlul meta, dar trebuie să aibă același înțeles și intenție.
- Scrie heading-uri originale, concise și descriptive.
- Scrie un heading < h1> mai lung de 20 de caractere și mai scurt de 70 de caractere.
- Astfel, un heading < h1> optimizat pentru SEO descrie bine conținutul paginii, conține cuvântul cheie sau o variantă apropiată, nu este duplicat pe altă pagină și nu este mai lung de 70 de caractere.
-
Element SEO Post-Click – Subheadings (< h2> , < h3 )
Privind lucrurile din perspectiva Experienței Utilizatorului și SEO, este ușor de înțeles că este important să ai o structură a paginii cât mai intuitivă pentru utilizatori – o structură bună de subheading-uri poate face diferența dintre un utilizator care continuă să exploreze pagina și unul care părăsește site-ul.
-
Sfaturi SEO pentru subheading-uri
- Include cuvinte cheie țintă și variații ale acestora în subheadings, mai ales în < h2>, dar asigură-te că acestea rămân fluide și logice în context.
- Scrie subheading-uri scurte și descriptive, ușor de scanat.
- Nu folosi < h3> înaintea unui subheading < h2>; utilizează < h3> doar ca subcategorie sau subtemă pentru < h2>, menținând astfel o structură logică.
- Evită să folosești < h4>, < h5>, < h6> decât dacă au o logică structurată - spre exemplu, dacă ai nevoie de un alt subtopic sub < h3>, atunci poți utiliza < h4> sub < h3>.
- Asigură-te că subheading-urile au aproximativ aceeași lungime de carctere între ele atunci când este posibil.
- Prin urmare, subheading-urile optimizate pentru SEO sunt scurte, ușor de scanat, creează o ierarhizare logică de la cel mai mare la cel mai mic, și includ cuvântul cheie sau o variație a acestuia fără a afecta descrierea secțiunii sau structura generală a paginii.
-
SEO pe pagina – Body Copy (Textul paginii)
-
Sfaturi SEO pentru textul paginii (Body Copy)
- Fii sincer, deschis și succint în primele paragrafe ale paginii pentru a oferi cititorului o idee clară despre conținutul și așteptările articolelor tale.
- Nu există un număr perfect de cuvinte pentru un articol sau o pagină web, deoarece variază în funcție de subiect și scop. Uneori, un singur paragraf sau chiar un singur cuvânt poate răspunde cerinței utilizatorului, în timp ce subiectele complexe pot necesita mii de cuvinte pentru a furniza o explicație completă.
- Folosește cuvintele cheie în mod natural. Evită să rupi fluxul textului prin includerea forțată a cuvântului cheie și, dacă este necesar, utilizează variante sau sinonime ale acestuia.
- Varietatea este cheia. Utilizează variante ale cuvintelor cheie sau sinonime, deoarece repetiția excesivă a cuvântului cheie poate fi considerată spam din perspectiva lui Google și poate duce la penalizări sau de-indexare de către Google.
- Nu există un procentaj magic pentru densitatea cuvintelor cheie pe pagină. Cel mai practic mod este să analizezi primele 3-5 pagini deja clasate bine în rezultatele Google și să găsești o medie pe care să o adaptezi la propriul conținut.
- Utilizează un limbaj ușor de înțeles de către majoritatea oamenilor și vârstelor. Evită jargonul sau termenii tehnici în exces, cu excepția cazurilor în care publicul tău are cunoștințe în domeniu.
- Creează o structură de text ușor de scanat, cu paragrafe scurte și spațiere. Poți folosi elemente precum bulleted lists, liste numerotate sau un cuprins cu legaturi ancorate pe pagina pentru o experiență mai bună a utilizatorului.
- Fii concis în exprimare și evită cuvintele de umplutură care nu aduc nicio valoare informațională.
- Folosește legături interne și externe pentru a oferi informații suplimentare relevante atunci când menționezi idei sau concepte care necesită explicații mai ample decât le poți oferi în cadrul paginii respective.
Citește si despre Strategie Marketing de Conținut in 5 Pași
-
SEO pe pagina – Imaginile
Deși un element SEO ușor, imaginile pot face o mare diferență în calitatea experienței utilizatorilor pe pagină.
Imaginile pot, de asemenea, aduce vizite prin căutarea în Google, folosind Google image search, ceea ce mărește șansele de a primi vizite de la utilizatorii care caută activ ceea ce vinzi.
-
Sfaturi SEO pentru Optimizare Imagini
- Fii mereu atent la dimensiunea imaginilor, deoarece imaginile mai mari de 100kb-200kb pot afecta drastic viteza paginii și, astfel, dăunează experienței utilizatorilor și performanței SEO.
- Folosește imagini de tip .webp pentru o mai bună randare de către browserele web populare și pentru a crește viteza site-ului.
- Denumește fișierele folosind cuvinte relevante pentru pagina și care descriu conținutul imaginii, atunci când este posibil – de exemplu, 'elemente-seo-pe-pagina.jpg' în loc de 'DSC0876.jpg'.
- Pentru o performanță SEO bună a imaginilor, este important să adaugi etichete alt descriptive; atunci când este posibil și relevant pentru descrierea imaginii, include și cuvântul cheie țintă sau o variație a acestuia.
- Folosește imagini la rezoluția optimă pentru afacerea și site-ul tău. Nu există o rezoluție perfectă, deoarece un site care vinde bijuterii, spre exemplu, are nevoie de imagini mai clare decât unul care vinde mobilă. Personal, folosesc o dimensiune minimă de 800×470 pentru imagini din interiorul postărilor. Totuși, pentru o imagine de tip imagine principală, de exemplu, este nevoie de o rezoluție minimă de 1280x720 pixeli.
- Adaugă imagini relevante pe pagină care transmit mesajul mai eficient și nu folosi doar imagini de umplutură.
- Folosește imagini unice pentru a obține puncte suplimentare din partea lui Google. Dacă nu ai această posibilitate, poți folosi și imagini stock gratuite de pe site-uri precum pexels.com, pixabay.com sau unsplash.com.
-
SEO pe pagina – Hyperlinks (link-uri de legătură)
După cum am vorbit în postarea despre cum funcționează Google, mijlocul principal prin care roboții Google găsesc pagini și site-uri noi pe internet sunt link-urile de legătură sau hyperlinks).
-
Beneficiile link-urilor de legătură interne (internal links)
- Link-urile interne pe un site funcționează asemenea backlink-urilor externe de pe alte site-uri – poți ajuta paginile cu performanță slabă să fie clasate mai bine adăugând link de legătură de pe pagini deja bine clasate în Google către pagini cu performanță mai slabă.
- Link-urile de legătură interne pe o pagină îmbunătățesc experiența vizitatorului prin suplimentarea cu link-uri spre alte pagini și site-uri cu informații relevante și complementare.
- Ajută Google să înțeleagă mai bine pagina în sine, dar și relația dintre paginile site-ului, făcându-ți site-ul mai credibil în fața roboților virtuali Google.
- Când folosești link-uri de legătură relevante către propriile pagini, mărești șansele ca vizitatorul să citească mai multe pagini, ceea ce crește timpul petrecut pe site, oferind ulterior un semnal SEO pozitiv.
-
Beneficiile link-urilor de legătură externe (outbound links sau external links)
- În general, orice site mare utilizează link-uri de legătură către surse externe, sugerând astfel lui Google că ți-ai făcut propria cercetare și că nu vorbești doar din concluzii personale.
- Asemenea link-urilor spre propriile pagini, link-urile spre pagini de pe alte site-uri oferă o experiență mai bună a utilizatorului.
- Link-urile externe către alte site-uri și pagini relevante ajută Google să înțeleagă mai bine subiectul propriei pagini.
- Link-uri externe către alte site-uri locale ajută la optimizarea locală SEO și fac pagina mai relevantă locației țintă.
-
Sfaturi SEO pentru link-uri de legătură
- Dacă faci mai multe link-uri către aceeași pagină, diversifică textul ancora (anchor text).
- Inserează link-uri de legătură către pagini relevante care completează informația, oferind astfel o mai bună experiență utilizatorului.
- Inserează link-uri de legătură externe către pagini autoritare în domeniul tău pentru a demonstra că ai făcut propria cercetare cu privire la ceea ce scrii.
- Nu-ți fie frică să folosești mai multe link-uri de legătură. Atâta timp cât sunt relevante pentru articol și nu arată artificial, ești în siguranță în fața detectorului de spam Google.
- Folosește un mix de link-uri nofollow atat cat si dofollow, pentru o distribuție mai naturală a link-urilor de legătură, însă întotdeauna folosește dofollow pentru paginile interne.
-
Unelte gratuite SEO on-page pentru cuvinte cheie
Acest Rank Tracker Free Tool de la ahrefs va dezvălui poziția site-ului tău pentru cuvântul cheie țintă.
Keyword Surfer (extensie Chrome): Acesta este un instrument pentru browser care îți oferă date despre volumele de căutare și CPC pentru cuvinte cheie direct în rezultatele căutării Google.
O altă unealtă foarte apreciată pentru găsirea de cuvinte noi de tip long tail este aceasta de la KeywordTool.io.
Soovle.com o unealtă simplă pentru cuvinte cheie care extrage automat sugestiile din bara de căutare din mai multe motoare de căutare.
Altă unealtă de la Google care, deși nu arată volumul exact de căutări pentru cuvinte cheie, poate fi utilizată cu succes pentru a descoperi cuvinte cheie noi – Planificatorul de cuvinte Cheie Google Ads.
-
Alte unelte SEO on-page
Pentru a avea statistici despre site-urile tale direct în pagina Google și pentru a efectua o analiză a paginii împreună cu alte mici unelte, poți utiliza acest SEO Toolbar extension, din nou de la ahrefs.
-
Unelte SEO platite cu acces gratuit limitat
SEO Spider de la Screaming Frog este o unealtă desktop, poți să-ți descoperi orice problemă pe site, atât din perspectiva SEO on-page, cât și din cea a SEO tehnic.
Nota: Versiunea gratuită îți oferă acces nelimitat la scanarea a 500 de link-uri per site.
SEO Power Suite este o altă unealtă desktop care analizează și urmărește evoluția site-ului tău sau a competitorilor pentru cuvinte cheie alese, împreună cu multe alte beneficii.
Pentru o unealtă SEO completă dar cu acces limitat, îți poți face cont pe SEMRush și beneficia de 10 analizări limitate ale propriilor site-uri sau ale competitorilor. Poți de asemenea folosi varianta de Free trial de 7 zile și să anulezi plata cu o zi înainte dacă îți este de ajuns să folosești unealta pentru 6-7 zile.
O unealtă SEO completă destul de bună cu propriile date analitice este Ubersuggest. Varianta free îți oferă câteva date la 3 site-uri pe zi pe un singur cont creat la ei.
In concluzie
După cum vedeți, SEO pe pagină poate părea copleșitor. Unele aspecte pot fi ușurate prin utilizarea de module WordPress precum Rank Math SEO sau Yoast SEO. Chiar și scrierea unui articol complet optimizat pentru SEO poate fi ușurată prin utilizarea conștiincioasă de programe avansate de inteligență artificială precum Surfer AI, Agility Writer sau Jasper AI.
Însă, în final, SEO pe pagină este despre oferirea unei experiențe bune utilizatorului, nu doar prin informațiile cele mai bune, ci și oferite într-un mod care se potrivește cu așteptările audienței tale țintă. Spre exemplu, dacă ai o audiență cu vârsta între 40 și 65 ani, nu vei folosi limbaj sau tipuri de conținut pentru o audiență de 18-25 ani.
Cam asta a fost despre îngrijirea solului, sau despre SEO pe pagina. Pentru un copac de succes care va oferi fructe tot anul vezi aceasta postare despre off-page SEO (SEO în afara paginii) pentru a învață cum sa influențezi factorii externi precum ploaia si soarele 🙂 .

Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.