Rezumat Proiect SEO Site Afiliere
Probabil cu ocazia noilor Google Updates la momentul in care scriu acest studiu de caz (05/05/2023) acest site experimenteaza ceva cadere in statistici SEO.
Insa din experienta mea Google Search Console are deseori intarzieri de cateva zile cand vine vorba de actualizarile in timp real.
Se intampla de multe ori ca Google sa imi arate o pozitie a unui site diferita fata de pozitia care o vad eu in timp real cautand pe Google in modul Incognito.
Insa e posibil ca Google sa fi sesizat ceva continut de calitate proasta si prin urmare a decis ca site-ul nu se merita sa fie distribuit in pagina cu rezultatele cautarilor.
Vom vedea in urmatorele 1-2 saptamani cum va continua graficul. Voi incerca sa actualizez aici daca e ceva care se merita sa impartasesc.
Insa din punct de vedere al lui SEMRush, lucrurile arata putin mai bine intrucat cuvintele cheie pentru care acest site apare in Google sunt in crestere. La momentul scrierii acestui studiu de caz sunt 74 de cuvinte pentru care sunt in Google in mod organic.
Pasi SEO facuti
Voi lista acum pe scurt pasii SEO facut in optimzarea acestui site. Pentru pasii in creare site-ului in sine putezi vizita pagina cu creare site-ului de afiliere in WordPress.
Pasii SEO sunt exact aceeasi precum in studiul de caz al blogului de afiliere numarul 1.
- Analiza cuvinte cheie si competitie
-aici am folosit o metoda mai veche de gasire a cuvintelor cheie care consta in extragere de sute sau mii cuvinte din acelasi topic sau nisa apoi folosind Google Keyword Planner pentru a importa si selecta cuvintele cheie care au cautari destule si verificarea competiei manual direct in Google.
- Creare sablonului in excel pentru fiecare cuvant cheie ales
-aici e vorba despre un sablon deja creat in excel in care am listate elemente de SEO pe pagina precum titlul, URL-ul, descriptie meta, cuvinte semantice, si alegerea structurii articolului care va urma sa fie creat in WordPress folosind aceste detalii.
- Scrierea primului draft al articolelor
-aici scriu articolele intr-un mod liber fara sa fiu constrans de aspecte precum gramatica, sau orice elemente SEO.
- Crearea de imagini pentru coperta fiecarei postari cat si imagini de utilizat in interiorul postarilor
-aici am folosit Photoshop impreuna cu site-uri care ofera imagini fara drept de autor pentru a crea imagini consistente cu aceleasi culori si stil.
- Finalizarea articolelor
-avand imaginile pregatite acum e timpul sa finisez articolele, axandu-ma deocamdata pe aspectele SEO precum adaugarea elementelor SEO din sablonul excel de mai sus cat si implementarea de link-uri interne si externe pentru o mai buna optimizare SEO.
- Optimizarea si inserarea imaginilor
-aici e vorba despre a optimiza imaginile facute mai sus folosind unelte precum tinypng.com pentru a le reduce marimea fisierului, dar si scierea de titluri si alt tag-uri optimizate SEO dupa incarcarea lor pe site.
- Instalare de Google Analytics, Search Console si Google Tag Manager
-pentru a imbunatati site-ul pe viitor e important sa inteleg comportamentul pe site al vizitatorilor; astfel voi sti ce continut sa creez in viitor pentru ca voi sti care pagini sunt mai vizitate si mai apreciate de vizitatori pe acele pagini.
Concluzie
Un lucru important de mentionat e ca nu am construit backlinks deocamdata. Inca este practic un site nou si nu poate fi vorba de un studiu de caz complet.
In momentul scrierii acestui studiu de caz SEO, sunt complet focusat pe acest site STARTONE.RO.
Planuiesc in viitor sa actulizez site-ul cu continut nou, eventual sa actualizez si aici cu noi statistici.