Strategie de e-mail marketing în 5 pași

Pentru a dezvolta o strategie de email marketing de succes, este crucial să înțelegi cine sunt clienții tăi, ce caută ei și când este cel mai bun moment să îi contactezi.
-
1. Segmentarea audientei
Pe scurt, segmentarea audienței te ajută să creezi conținut personalizat pentru mai multe categorii de audiență țintă si astfel sa trimiti email-uri eficiente care isi ating scopul.
-
Criterii de Segmentare
Realizând cercetări asupra audienței sau folosind Google Analytics sau cu date direct din furnizorul tău de servicii de email (ESP), poți segmenta audiența in baza unor criterii de diferentiere:
- Demografice (gen, vârstă, educație, geografie).
- Rolul în cadrul jobului, industrie, tip de companie.
- Abonați noi și clienți existenți.
- Istoricul de cumpărături, traficul lor pe web, grupurile din care fac parte.
- Clicuri și deschideri de emailuri.
- Schimbări în comportamentul lor, interese.
- Sau în ce etapă se află în călătoria clienților. (de exemplu, nu vrei să trimiți o ofertă de reducere unui cumpărător existent care a cumpărat același produs la prețul întreg.)
-
2. Personalizarea email-ului / campaniei
Trimiterea emailurilor folosind numele destinatarului este un mic element de personalizare care ajută la conectarea mai bună cu audiența ta.
Cu toate acestea, personalizarea nu se rezumă doar la asta. Multe site-uri, în special cele de e-commerce, duc ideea de email personalizat la un alt nivel.
În exemplul de mai jos, Amazon îmi recomandă prin email unele produse care m-ar putea interesa. Ceea ce face Amazon este personalizarea emailului pe baza comportamentului meu din trecut pe site-ul lor.
-
3. Stabilirea timpilor de trimitere email
Trimiterea emailului potrivit persoanei potrivite este importantă. A treia factor important care determină rata de deschidere a emailului este momentul potrivit.
Factori care determină timpii de trimitere a unui email de marketing:
- Vrei ca emailul tău să fie deschis pe desktop sau pe telefonul mobil al destinatarului? Spre exemplu poate daca se afla in timpului programului de munca abonații tai vor fi al calculator iar daca sunt dupa program vor fi acasa pe telefon.
- Care este ziua optimă a săptămânii pentru a trimite emailul? Acest lucru poate fi determinat de tipul de afacere pe care o ai. Este B2B sau B2C?
- Care este ora din zi cea mai optimă pentru trimiterea emailurilor? Acest lucru este determinat de fusul orar al destinatarului și de alți factori, cum ar fi orele lor de deplasare de la munca inapoi acasa.
-
4. Trimiterea unui email valoros
Oferirea de valoare în emailurile tale este importantă. Insa si simplul limbaj pe care îl folosești pentru a comunica este, de asemenea, important.
Oferirea de valoare în emailurile tale este importantă. Insa si simplul limbaj pe care îl folosești pentru a comunica este, de asemenea, important.
- În primul rând, trebuie să fii sincer. Specifică dinainte cât de des vor primi emailuri de la tine și ce tip de emailuri să se aștepte să primească.
- Fii clar în ceea ce privește valoarea pe care o obțin prin înregistrarea la newsletter-ul tău.
- Fă emailurile tale simple și concise. Nu folosi în exces butoane de acțiune, text dens și imagini.
- Testează periodic audiența și ajustează-ți segmentările. Doar pentru că sunt interesați de ceva astăzi, nu înseamnă că vor fi aceeași persoană și anul viitor.
Rata de engagement depinde în mare măsură de calitatea emailului. Citește acest articol pe blog în care afli despre cele mai bune practici pentru toate cele cinci componente ale emailului: titlul (Subject Line), conținutul emailului, designul emailului, CTA-uri și imagini.
-
5. Testare si date analitice
O strategie nu este niciodată completa cand vine vorba de email marketing. Acest pas final al strategiei se referă la colectarea datelor in urma campaniei de email și ajustarea strategiei în funcție de aceste date.
A generat acest apel la acțiune mai multe clicuri? A generat acest tip de linie de subiect rate mai mari de deschidere?
Cea mai bună modalitate de a testa emailurile tale este prin efectuarea de testarea emailurilor prin metoda A/B testing pentru a descoperi ce funcționează cel mai bine pentru audiența ta.
Concluzie
Pe scurt, trebuie să înțelegi publicul tău, să furnizezi conținut valoros și personalizat, și, bazându-te pe date, să repeți și să ajustezi în mod constant strategia ta.

Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.