5 Piloni Pentru o Strategie de Marketing Online

5 Piloni Strategie Marketing Online

Home / Blog / Strategie / 5 PILONI STRATEGIE ONLINe

Cu mediul online în continuă expansiune, strategia de marketing digital a devenit esențială pentru succesul afacerilor online.

In acest articol vom vorbi despre cele 5 componente esențiale ale unei strategii digitale impreuna cu tactici practice pentru a intelege mai bine cum sa pui in practica strategia.

În funcție de audiența țintă și obiectivele principale, dezvolți o sub-strategie (un plan) pentru fiecare bloc al strategiei: canalele unde vei distribui, conținutul creat și costurile media.

Fără a ști exact unde vrei să ajungi, nu există strategie, niciun drum de urmat. Este important să ai un obiectiv clar. Utilizând sistemul SMART Goal, poți formula sub-obiective precise care corespund obiectivului principal de afaceri și resurselor pe care le ai.

Dacă obiectivul principal ar putea fi creșterea brand awareness sau sporirea vânzărilor, un sub-obiectiv SMART ar suna astfel:

Dacă ești un brand consolidat, poți face acest lucru analizând căutările legate de brandul tău sau cercetând discuțiile despre brandul/produsul tău pe forumuri, grupuri sau pe social media.

Dacă, de exemplu, ești o afacere nouă, atunci ar trebui să începi strategia prin creșterea conștientizării brandului folosind canale precum Display Advertising (sau Reclama Afisata) și prin Reclame pe Social Media și ulterior sa avansezi către toate etapele călătoriei clientului: Interes, Considerare, Conversie și Retenție.

Dezvoltarea unei strategii de marketing channel îți va ghida eforturile în direcția care va aduce cele mai bune rezultate.

Analiza asupra audienței tale va dezvalui unde își petrec timpul online potențialii tăi clienți. Poate că petrec mai mult timp pe TikTok decât pe Instagram. Sau poate că sunt mai activi pe LinkedIn decât pe Facebook.

Știind ce canale și ce caracteristici vei utiliza, conturul strategiei tale de canal ar putea suna așa:

Cum și ce vei comunica publicului tău este puntea dintre tine și ei. Mulți eșuează în atingerea obiectivelor online pentru că nu creează conținut care să rezoneze cu audienta lor.

Pe langa alte aspecte este important să fie contextual pe platforma în care îți transmiți mesajul. Adica nu vei crea aceeasi strategie de continut cu acelasi text si imagini care le postezi si pe Instagram si pe LinkedIn. O persoana care intra pe LinkedIn are cu totul alte asteptari si mentalitate fata de atunci cand aceeasi persoana intra pe Instagram.

Dacă nu ai resurse creative, iată câteva exemple despre cum să generezi conținut fără să-l creezi tu:

Conținutul și canalele pe care le vei utiliza reprezintă partea creativă a strategiei tale. Acum este momentul să determini eforturile plătite pentru a-ți atinge publicul.

În această etapă, este vorba despre canalele de marketing plătite, în special PPC și Display Advertising, dar și Influencer Marketing.

Pe scurt, ce tipuri de continut, pe ce platforme și cine sunt persoanele pe care le vei targeta cu anunțurile tale?

Ei bine, în funcție de publicul țintă, mesajul brandului tău și contextul platformei, îți articulezi tacticile. În exemplele de mai sus, am atins și aspectele tactice.

Un aspect important al strategiei tale sunt cheltuielile asociate fiecărui pilon al strategiei tale. În general, costurile tale pot fi împărțite în trei mari categorii.

În funcție de obiectivele tale, prioritizează canalele de publicitate care te vor apropia de obiectivul tău. Dacă, de exemplu, te concentrezi pe brand awareness, atunci vei aloca un buget mai mare pentru canalele care te ajuta sa atingi acest obiectiv, cum ar fi reclamele afisate, reclama de pe Facebook sau anunțurile video pre-roll de pe YouTube.

Pe măsură ce colectezi date live in urma rularii campaniilor de mai sus, nu ezita să aloci buget marit pentru cele care functioneaza mai bine, tăind astfel bugetul de la canalele cu performanțe mai slabe.

Concluzie

Spațiul digital se schimbă și evoluează constant. Ceea ce funcționa acum 2 ani poate să nu funcționeze la fel de bine astăzi. Tipul de reclame de pe Facebook care funcționau atunci nu funcționează la fel de bine acum.

Instagram era candva cel mai bun loc pentru a aborda influencerii. Astăzi avem TikTok si cine stie care va fi urmatorul. Ce vreau sa zic e ca strategiile de marketing digital nu sunt niciodată definitive. Acestea trebuie să fie adaptate în mod regulat la noile miscari in mediul online.

Este important să fii flexibil și să testezi și să înveți mereu pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing digital și pentru a atinge obiectivele tale de afaceri.

0 0 voturi
Article Rating
Abonează-te
Notificare pentru
guest
0 Comments
Cel mai Vechi
Cel mai Nou Cel mai Votat
Feedback-uri În Linie
Vezi toate comentariile
0
Ce părere ai de acest articol?x
Scroll to Top
SEONEO.RO - logo

Alege directia in care dam START

Un site nou?

Servicii SEO?

Creare Website

iconita serviciu realizare site wordpress

Servicii SEO

iconita servicii SEO Iasi Romania
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

Consultatie gratuita 

creare site wordpress

1. Date de Contact
2. Informatii despre noul site
3. Alte informatii
SEONEO.RO - logo simplu fara tagline

PROGRAMEAZA
CONSULTATIE SEO GRATUITA

1. Date de Contact
2. Informatii despre site-ul tau
3. Alte informatii