10 Tipuri de Conținut Pentru Marketing Digital

10 Tipuri De Conținut Marketingul Digital - Coperta

Home / Blog / Continut / 10 Tipuri de Continut Digital

În lumea marketingului online, conținutul de calitate are potențialul de a atrage clienți către afacerea ta într-un mod pe care alte canale de promovare nu-l pot oferi.

Acest articol va explora zece tipuri de conținut digital care te vor ajuta să înțelegi mai bine marketingul online, în special strategiile de conținut.

Vom discuta și cele cinci tipuri de conținut cu un potențial ridicat de a fi sharuit pe social media: conținut educațional, distractiv, de actualitate, inspirațional și promotional. În cele ce urmează, vom explora rolul și beneficiile fiecăruia, împreună cu cele mai bune practici.

Acestea sunt cele 10 tipuri, însă vom explica rolul și beneficiile fiecăruia, împreună cu cele mai bune practici:

Cartea Albă este un document de natură diferită față de celelalte, deoarece oferă în general date și statistici clare despre produsul tău și problema pe care acesta o rezolvă. Acestea sunt lucrări detaliate scrise în mod profesional și pot ajunge până la 50 de pagini.
Cele mai bune practici în crearea de cărți albe eficiente includ utilizarea de conținut vizual, cum ar fi statistici, ilustrații și diagrame.
Ca strategie de marketing, poți folosi cărțile albe pentru a atrage noi abonați oferind o previzualizare a documentului, cu versiunea completă disponibilă în urma abonării la lista ta de abonați.
Cărțile electronice reprezintă al doilea tip de conținut online. Dacă o carte albă se concentrează pe soluția din spatele unei probleme, un eBook conține de obicei informații și pași de urmat într-un mod mai practic.
De exemplu, dacă ești o agenție de servicii SEO, poți oferi publicului tău cărți electronice cu pași de urmat pentru realizarea unui audit tehnic de SEO, astfel încât să construiești o imagine pozitivă a brandului tău.
De obicei mai scurte decât eBook-urile, articolele online sunt concentrate pe un anumit subiect sau temă. Ideal ar trebui să ofere informații obiective, fără părere subiectivă și să fie scrise într-un ton impersonal.

Scopul articolelor online este să prezinte informațiile într-un mod obiectiv, asemănător cu un articol de știri sau un studiu de caz. De obicei, articolele au între 1500 și 5000 de cuvinte.

De obicei, nu mai lungi de 2000 de cuvinte, postările pe blog reprezintă un tip de conținut online în care ești liber să scrii despre orice subiect dorești. Poți folosi orice stil de scriere, orice ton și poți exprima liber propriile opinii.
Mai mult, poți fi amuzant, satiric sau critic. Dacă articolele sunt făcute să fie impersonale, atunci postările pe blog sunt personale. Poți folosi opinii și idei proprii, indiferent de nivelul de experiență, cu privire la ceea ce scrii.

Cireașa de pe tort, videourile sunt un tip de conținut online care merită propriul blog post exclusiv. Acest tip de conținut digital a devenit cel mai popular și căutat atât de consumatori cât și de marketeri.

Asemenea unei caracatițe, formatul video s-a extins în multe alte subformate. Acestea pot fi de durată lungă sau scurtă (shorts), stories, format live, video-uri în format 360 sau video-uri interactive.

Într-o extremă avem genul de videouri produse cheltuind milioane de dolari, iar în cealaltă extremă avem videouri produse de oameni obișnuiți care ajung să devină virale în toată lumea.
Webinariile online sunt o metodă excelentă de a construi un raport pozitiv cu audiența ta. Deși denumirea de ‘Seminar’ sugerează că vorbim despre cineva cu experiență sau calificat, adevărul este că oricine poate crea un astfel de conținut digital.
Asemenea unui seminar tradițional, participanții pot interacționa și pune întrebări. Webinariile online sunt, de obicei, concentrate pe un anumit subiect specific. De asemenea, poți utiliza slide-uri PowerPoint, animații, imagini sau videoclipuri pentru a transmite mesajul cât mai eficient.
Popularitatea podcasturilor se datorează faptului că totul se întâmplă în timp real, fără editări, și pentru că poți asculta podcasturile în timp ce faci altceva, de exemplu, conducând.
De obicei, podcasturile oferă informații de primă mână despre viața anumitor personalități sau despre anumite subiecte. Acestea sunt distribuite în mod episodic și pot fi ascultate pe multiple platforme dedicate, precum Spotify sau Google Podcasts.
Infograficele au rolul de a transmite cât mai multă informație într-un mod concis și eficient. Ele necesită puține abilități de design și o doză de creativitate, dar publicul tău cu siguranță va aprecia acest tip de conținut vizual.

În general, au o rată bună de distribuție, ceea ce înseamnă un motiv mare să incluzi infografice în planul și strategia ta de conținut.

Singura problemă este că nu este ușor să vină cu idei pentru acest tip de conținut. Pentru a face mai ușoară crearea de infografice și pentru a ști ce date și statistici să incluzi, adresează-ți întrebarea: Va fi acest conținut benefic audienței mele?

Un alt tip de conținut foarte apreciat, șabloanele și listele de verificare inspiră încredere în afacerea ta și dovedesc că ești capabil să transpui informații complicate într-un mod simplu și practic.
Asta pentru că în spatele unei liste de verificare, spre exemplu, pot fi luni sau ani de experiență transformate în pași simpli de urmat.

Însă aceste tipuri de conținut pot fi în orice nișă, scrise de către oricine, precum: o listă de verificare pentru „crearea unui site WordPress pas cu pas” sau un checklist pentru obținerea unui abdomen plat„.

Nu atât de populare pe cât am anticipat cațiva ani in urma, conținutul interactiv își are locul său în această listă de top 10 tipuri de conținut digital.

YouTube a testat acest format acum câțiva ani, însă în prezent am văzut videouri interactive doar în cursuri, în care apar link-uri directe și pași de urmat.

Acest tip de conținut s-a adaptat și popularizat în mod subtil, dar sigur. Realitatea Augmentata și Infografice Interactive fac parte din acest tip de conținut interactiv, și, așa cum am menționat, unele cursuri online oferă acest tip de conținut.

➡️ Pentru a afla mai multe despre conținutul interactiv, vizitează:

Conținutul static și conținutul interactiv. Care-l mișcă pe care? (naw.ro)

Continuăm strategia ta de conținut și adăugăm la această listă tipuri de conținut care au cea mai mare rată de distribuire (shareability).

Un studiu bazat pe 100 de milioane de articole explică cum conținutul în format lung a primit mai multe distribuiri pe social media decât cele în format mai scurt.

Conținutul educațional, cum ar fi infograficele, articolele cu tutoriale „Cum să…” sau articolele bazate pe liste, au primit, de asemenea, o rată mare de distribuire.
Ce îi determină pe oameni să distribuie conținut pe social media nu se bazează doar pe conținutul în sine, ci și pe cine îl distribuie. Există patru motivații principale care îi determină pe oameni să distribuie mai departe conținutul:
Exemple de continut insparational pot fi citatele, advaruri uimitoare, povesti personale inpsirationale.

Tipuri de conținut promoțional cu rata mare de sharing sunt cupoane, promoții, reduceri, oferte gratuite in urma înscrierii, webinarii.

Crearea de conținut distractiv necesită creativitate și adaptabilitate pentru a se potrivi cu interesele și preferințele publicului tău. Un conținut amuzant și antrenant poate contribui la construirea unei relații mai puternice cu clienții tăi și poate crește implicarea lor pe platformele tale de social media.
Un alt tip de conținut cu o rată mare de distribuire este conținutul actual. Cel mai probabil nu ai resursele pe care le are o companie de știri media, însă asta nu înseamnă că nu poți profita de conținutul actual în strategia ta de conținut.

Cateva exemple de creare si distribuire de continut cu caracter actual:

Concluzie

Am discutat despre 10 tipuri mari de conținut online, iar în final, am aruncat o privire și la tipurile de conținut care au cel mai mult succes.
Sper că acest articol te-a ajutat să ai o perspectivă mai bună asupra conținutului din perspectiva unui marketer.

Personal, îmi place să creez postări lungi pe blog. Iar ca consumator, cred că podcast-urile, videoclipurile pe YouTube sunt cele mai vizionate.

Tu ce tip de conținut îți place să creezi? Și ce tip de conținut îți place să consumi?

➡️ Dacă vrei să afli mai multe, nu ezita să vizitezi secțiunea cu postările de pe blog, unde poți învăța mai multe despre marketingul de conținut sau despre optimizarea SEO Off-Page sau SEO Pe Pagină.

0 0 voturi
Article Rating
Abonează-te
Notificare pentru
guest
0 Comments
Feedback-uri În Linie
Vezi toate comentariile
0
Ce părere ai de acest articol?x
Scroll to Top