Cele 3 tipuri de cuvinte cheie în SEO

Înțelegerea și cercetarea cuvintelor cheie sunt etape esențiale pentru succesul online al oricărei afaceri. Când știi exact ce cuvinte folosesc potențialii tăi clienți, poți fi eficient în strategia ta SEO pe pagină, dar și în SEO-ul din afara paginii sau în orice alt tip de marketing online.
-
Ce sunt cuvintele cheie (keywords)
- Când vorbim de SEO sau de marketing online în general, cuvintele cheie sau "keywords" în engleză se referă la orice termen pe care un utilizator îl caută în motorul de căutare.
- Cuvinte Cheie Navigaționale
- Cuvinte Cheie informaționale
- Cuvinte Cheie tranzacționale
-
Cuvinte Cheie Navigaționale
Când faci o căutare în Google precum „login Facebook„, aceasta este un cuvânt cheie de tip navigațional.
Alte exemple de cuvinte cheie navigaționale:
- wikipedia
- logare gmail
- plateste factura digi online.
-
Sfaturi pentru cuvinte cheie navigaționale
- Analizează frecvent căutările care sunt efectuate cu referire la brandul tău. Dacă găsești ceva negativ, precum "brandul tău + nu a trimis comanda" atunci asta îți poate oferi informații importante. Sau poate utilizatorii caută "brandul tău + politica de returnare" iar asta te va informa că va fi nevoie să creezi o pagină pentru politica de returnare pentru a răspunde întrebării audienței tale și pentru a crește șansa de a vinde mai mult.
- Folosește numele brandului tău în articolele din strategia ta de conținut, mai ales dacă produci și publici videoclipuri pe YouTube.
-
Cuvinte cheie informaționale
Din perspectiva marketingului, aceste cuvinte cheie ne ajută să înțelegem problemele cu care se confruntă audiența noastră. Știind asta, ne va ajuta să înțelegem mai bine audiența țintă și să le facem cunoscută existența noastră și a produselor pe care le vindem.
Exemple de cuvinte cheie informaționale:
- ce este cercetare cuvinte cheie
- cum sa scrii un articol
- factorii SEO pe pagina
- cum sa creezi singur un site in wordpress
- tutorial excel incepatori.
-
Sfaturi pentru cuvinte cheie informaționale
- Dacă ești o afacere nouă în mediul online, creează conținut în jurul cuvintelor cheie lungi care au concurență mică.
- Găsește cuvinte cheie folosind termenii din caseta de sugestii a câmpului de căutare Google.
- Folosește secțiunea "Related Searches" din partea de jos a paginii rezultatelor în Google pentru mai multe idei de cuvinte cheie.
- Caută pe site-urile competitorilor din industria ta ce tip de conținut au creat deja pentru a găsi idei în crearea propriului conținut.
-
Cuvinte cheie tranzacționale
Pentru o afacere, acestea sunt cele mai importante tipuri de cuvinte cheie, deoarece aduc cel mai mare profit. Pe lângă asta, acestea sunt cuvintele cheie folosite în mare parte pentru a declanșa reclamele de tip Google Ads (PPC) în pagina de căutare Google.
Exemple de cuvinte cheie tranzacționale:
- pachete SEO lunare
- unealta de cercetare cuvinte cheie
- servicii SEO pentru afaceri mici
-
Sfaturi pentru cuvinte cheie tranzacționale
- Dacă ești o afacere nouă în mediul online și vrei să te poziționezi în Google organic, evită crearea de conținut SEO pentru cuvintele cheie tranzacționale, deoarece primele rezultate în Google sunt fie advertoriale, fie sunt rezultate organice de la companii mari cu vechime și autoritate în industrie.
- Folosește paginile cu conținut informațional pentru a promova paginile cu caracter tranzacțional prin utilizarea de hyperlinks și butoane cu link spre pagina unde vinzi produsele sau serviciile.
- Fii atent în privința oricăror căutări noi cu referire la brandul tău pentru a găsi idei de servicii sau produse noi pe care să le creezi și să le promovezi.
Încheiere
Cuvintele cheie navigationale sunt folosite pentru a ajunge la o pagină specifică, cele informationale pentru a căuta informații specifice sau generale, iar cele tranzacționale sunt căutate de cei care sunt în stadiul final al procesului de cumpărare in calatoria clientului.
Din perspectiva noastră ca marketeri, cele navigaționale ne ajuta sa înțelegem ce cauta lumea specific despre brandul nostru, iar cele informaționale ne ajuta sa înțelegem nevoile audientei si sa facilitam vizita lor pe o pagina cu informații mai departe spre o pagina cu produse sau servicii.
Pentru mai multe despre cuvinte cheie vezi si articolul despre cuvinte cheie lungi si cuvinte cheie scurte.

Implicat in SEO din 2014, in 2022 am creat SEONEO.RO, agentie prin care vreau sa ofer cele mai calitative servicii SEO si creare site-uri din Romania. Poti afla mai multe despre mine pe pagina mea.